Opinia użytkownika: czystairlandia
Dotycząca firmy: Muzeum Narodowe w Krakowie
Treść opinii: Muzeum Narodowe w Krakowie to instytucja kultury, która posiada kilka oddziałów w samym Krakowie, mało osób o tym wie, bowiem z nazwą tego muzeum kojarzymy zazwyczaj Gmach Główny budynku przy Al. 3 Maja. Obserwacja, którą tutaj zamieszczam dotyczy jednego z oddziałów - Galerii Sztuki Polskiej XIX wieku w Sukiennicach, zlokalizowanej w Rynku Głównym nr 1. Opisałam nietypową i nową usługę oferowaną przez oddział muzeum. Usługa moim zdaniem ma szansę na stałe wpisać się w ciekawą propozycję i ofertę tego miejsca. Przypadkowo, gdy byłam dzisiaj targach Krakowski Salon Turystyczny otrzymałam jednostronicową ulotkę MNK zachęcającą w treści ”Zostań naszym Przyjacielem! Nowe Sukiennice Ja + 1” Pomyślałam, iż chętnie skorzystam, bowiem lubię zwiedzanie miejsc szeroko pojętej kultury, a przede wszystkim odbywające się tam wernisaże, spotkania. Zabrakło mi jednak na ulotce podstawowej informacji, czyli jaka jest cena karty i czas obowiązywania od momentu wydania? Informacje z drugiej strony ulotki niezbyt czytelne (za mała czcionka), dwujęzyczne /polski, angielski/. Cel, zamierzenie, oferta ginie w kompozycji drugiej strony, graficznie kompletnie niedopasowanej. Dlatego postanowiłam zapoznać się już poprzez stronę internetową z warunkami otrzymania takiej karty. Po wybraniu strony oddziału muzeum – Galerii Sztuki Polskiej XIX wieku, bez trudu odnalazłam informacje o karcie lojalnościowej. Regulamin programu karty nosi nazwę „Spotkajmy się w Nowych Sukiennicach” na stronie internetowej jest dostępny, możliwy do druku, a w PDF przygotowano formularz do złożenia wniosku o kartę poprzez stronę on-line. Regulamin opisany dokładnie, jasne zasady wydawania karty. Karta ważna jest przez rok, cena nie wygórowana, gdy uwzględnimy, że możemy wziąć ze sobą na „wejście do muzeum” osobę towarzyszącą, koszt tak naprawdę zwraca się po dwóch wspólnych wyjściach do galerii. Karta jest zarazem kartą rabatową w kawiarni muzeum /piękny taras widokowy na rynek miasta/, otrzymujemy rabaty w sklepiku muzealnym oraz u innych partnerów. Program i oferta tego oddziału muzeum dla koneserów sztuki stanowi zapewne gratkę. Potrzeba jednak większej promocji np. poprzez plakaty, media lokalne by dotrzeć do potencjalnych stałych odbiorców i osób, które byłyby zainteresowane kupnem. Przypadek zrządził, o tym, że dowiedziałam się o tej ofercie. Stoisko na targach Krakowskiego Salonu Turystycznego Muzeum Narodowego mnie przyciągnęło, chciałam zapoznać się z ofertą, publikacjami. Jednak większość osób na hasło muzeum, raczej omija łukiem tego typu prezentacje, mimo, że znajdowało się w dogodnym wyznaczonym miejscu. Obsługa pracowników muzeum podczas targów bardzo pomocna, sympatycznie prezentowała ofertę, udzielała odpowiedzi na pytania. Dostępne były ankiety dla osób, które zechciały je wypełnić i podzielić się spostrzeżeniami z działalności muzeum a także wyrazić opinię, jak usprawnić te miejsca, by oferta była jeszcze ciekawa.