Opinia użytkownika: T.K.
Dotycząca firmy: Idea Bank
Treść opinii: Zadzwoniłem na infolinię (nr tel. +48 22 101 10 10 ) Idea Banku, aby dowiedzieć się czegoś więcej na temat IKE (Indywidualnych Kont Emerytalnych) oferowanych przez ten bank. Zadzwoniłem na infolinię bo na stronie internetowej Idea Banku nic nie jest napisane o tym aby bank ten oferował nawet w ogóle oferował IKE. Jednak takie informacje znalazłem na jednym z portali dotyczącym finansów, dlatego postanowiłem to zweryfikować u źródła. Na odebranie telefonu przez konsultanta nie musiałem długo czekać (krócej niż pół minuty – oczywiście po wybraniu opcji połącz z konsultantem – bo wcześniej trzeba wysłuchać jeszcze kilku zapowiedzi). Pani była miła, zadałem jej kilka pytań dotyczących IKE, za każdym razem musiałem czekać na odpowiedź aż skonsultuje się z kimś innym (pewnie przełożonym), także sama wiele nie wiedziała na temat tego produktu. Nie mniej jednak udzieliła mi odpowiedzi na wszelkie moje pytania. Odpowiedzi te były rzeczowe i wyczerpujące, a nawet te konsultacje z przełożonym za każdym razem trwały dość krótko. Co do oferty to mogę powiedzieć, że jest dość ciekawa. A mianowicie można mieć IKE z oprocentowaniem 5,15% w skali roku, kapitalizacją miesięczną i gwarancją utrzymania oprocentowania na poziomie 5,15% przez 5 kolejnych lat. I do tego nie trzeba wykupywać żadnych innych produktów banku. Jednak jeśli zdecydujemy się otworzyć w banku ROR i przelewać będziemy na niego co miesiąc min. 1000 zł, a karta wydaną do konta dokonamy płatności bezgotówkowych na min. 400 zł, to możemy mieć przez 5 lat zagwarantowane oprocentowanie na IKE na poziomie 5,53%. Oferta ciekawa ale w Open Finance proponują mimo wszystko nieco wyższe oprocentowanie przy jednak kapitalizacji rocznej. Obsługa telefoniczna przebiegła sprawnie i szybko, nie trzeba było długo czekać na linii na połączanie z konsultantem, a i odpowiedzi na pytania dostałem szybko.