Opinia użytkownika: T.K.
Dotycząca firmy: Open Finance
Treść opinii: Moja obserwacja dotyczy infolinii Open Finance. Zadzwoniła do mnie konsultantka z infolinii (tel. 22 205 60 10) z propozycją Indywidualnych Kont Emerytalnych czyli w skrócie tzw. IKE. Na początku chciałem ją spławić, bo już kiedyś dzwonili do mnie w tej sprawie i byłem nawet na spotkaniu z doradcą w oddziale jednak założenie IKE z korzystnym oprocentowaniem wiązało się z dodatkowym zobowiązaniem zakupu funduszy (min 100 zł miesięcznie przez 10 lat). W związku z powyższym powiedziałem, że taka opcja mnie nie interesuje, że interesuje mnie IKE samo w sobie, bez dodatkowych produktów. No i tu konsultantka mnie zaskoczyła i zaciekawiał, otóż przedstawiła ofertę że mogę mieć samo IKE (bez zakupu funduszy) jednak wtedy oprocentowanie jest nieco niższe bo ok. 7% - tak powiedziała, jednak prawdziwe oprocentowanie to 5,67% (podają 7% bo takie oprocentowanie powinna mieć lokata standardowa od której trzeba odliczyć podatek „belki” aby uzyskać 5,67% czystego zysku). Dodatkowo oprocentowanie to jest gwarantowane przez 5 lat (a nie jak przy zakupie funduszy – 10 lat). Jednak nawet te 5,67% gwarantowane przez 5 lat to i tak chyba najlepsza oferta IKE na rynku. W związku z tym zgodziłem się na spotkanie z doradcą, ale pani umówiła mnie nie w placówce Open Finance tylko w Home Broker (bo jak stwierdziła to ta sama grupa kapitałowa i oni także oferują produkty Open Finance). Poprosiłem również konsultantkę o przesłanie na maila informacji na temat tych IKE, a bym mógł coś więcej o nich poczytać przed spotkaniem z doradcą. Poprosiłem również o przesłanie na maila potwierdzenia z datą, godziną oraz miejscem umówionego spotkania z doradcą. Wszystko o co prosiłem konsultantka zrobiła. Po lekturze materiałów jakie mi wysłała, okazało się, że jednak trochę mnie oszukała, bo oprocentowanie 5,67% na IKE dostaje ten klient, który założy w Open Fianance konto ROR będzie na nie przelewał co miesiąc min. 1000zł i dokona płatności bezgotówkowych kartą wydaną do konta na kwotę min. 400 zł. A mówiłem jej, że interesuje mnie samo IKE bez jakichkolwiek dodatkowych produktów. No ale dobra w materiałach wyczytałem, że gdy zechce założyć samo IKE (bez dodatkowych produktów) to wtedy bank oferuje oprocentowanie na poziomie 5,27% rocznie i jest ono niezmienne przez 5 lat. Mimo wszystko mimo iż konsultantka mnie nieco okłamała (a jeszcze raz podkreślę, że pytałem się o wszelkie haczyki), to nie odwołałem spotkania z doradcą w Home Broker. Jednak musiałem zadzwonić na infolinie, bo konsultantka przesłała mi w mailu adres innej placówki niż o tej o której rozmawialiśmy telefonicznie. Moje zgłoszenie przyjął inny konsultant i stwierdził, że albo ta sama konsultantka z którą wcześniej rozmawiałem oddzwoni do mnie i wyjaśni w końcu w której placówce odbędzie się spotkanie. Po kilkudziesięciu minutach oddzwoniła do mnie ponownie ta sama konsultantka, która zadzwoniła na początku i wyjaśniła moje wątpliwości odnośnie miejsca spotkania. Jednak jak jej zwróciłem uwagę, że mnie okłamała to udała „głupią” że się pomyliła, że myślała że ja już mam u nich ROR (a na samym początku [pierwszej] rozmowy mówiła, że dzwoni do mnie w związku z tym że mam u nich lokaty). Oczywiście przeprosiła mnie za tą niechcącą pomyłkę (ja wiem, że to był celowy zabieg). Mimo wszystko, oferta IKE z oprocentowaniem 5,27% jest chyba najlepszą na rynku (przy założeniu, że nie chcemy wchodzić w fundusze, czy zakładać ROR) i ofertę tą moge polecić z czystym sumieniem. To mimo wszystko radzę uważać w kontaktach z konsultantami Open Finance, czy innych instytucji finansowych, bo po pierwsze nie mówią całej prawdy (podają że konto ma 7% jak tak naprawdę ma 5,67%), po drogie kłamią jak z nut (zapytałem czy to IKE na 5,67% można mieć bez zakupu dodatkowych produktów banku – powiedziała tak, a trzeba mieć konto ROR)Także radze być ostrożnym w kontaktach z telekonsultantami, gdyż jedyne na czym im zależy to to aby nas tak zamanipulować, abyśmy tylko przyszli do oddziału na spotkanie z konsultantem.