Opinia użytkownika: zarejestrowany-uzytkownik
Dotycząca firmy: Przewozy Regionalne - POLREGIO
Treść opinii: Po sprawdzeniu rozkładu jazdy pociągów w internecie udałem się na lubelski dworzec kolejowy. Na miejscu zastałem 4-5 osobowe kolejki przy każdym z otwartych okienek. Kolejki nie były spowodowane wolną pracą kasjerek, lecz faktem, że nikogo nie można było zastać w okienku z napisem 'informacja' i klienci zastanawiali się nad zakupem właśnie przy kasach. Po kilkunastu minutach czekania zostałem obsłużony przez młodą, miłą pracownicę. Bilet dostałem w ciągu 40 sekund, zapłaciłem bez problemów kartą. Szynobus czekał na pasażerów na peronie już 20 minut przed planowanym odjazdem. Co ciekawe, wyświetlacz w tunelu pod peronem sugerował, że skład pojedzie do Terespola; jednak wyświetlacz na szynobusie pokazywał już prawidłowy kierunek. W pociągu było ciepło i czysto, nikomu nie brakło miejsca do siedzenia. Konduktor w czystym i schludnym mundurze sprawdził bilety zachowując zasady kultury (proszę, dziękuję, uśmiech). Po kilkudziesięciu minutach jazdy pociąg stanął w miejscu. Kilka minut zamieszania i jechaliśmy dalej. Na dworcu w Rozwadowie byliśmy na czas, na torze obok czekał już przesiadkowy pociąg PR do Przeworska. Kiedy jego maszynista zobaczył nadchodzących podróżnych otworzył drzwi i weszliśmy do czystego i ciepłego wagonu. Wnętrze było niedawno odrestaurowane: odmalowane elementy metalowe, nowa tapicerka, jednak klimat PRLowskiego laminatu pozostał. Po wyjeździe ze Stalowej Woli pojawił się konduktor – tak jak poprzedni schludnie ubrany i uprzejmy. Za Leżajskiem pociąg stanął, z przodu wybiegł maszynista i pół-żartem, pół-serio kazał nam się modlić. Przez kilkanaście minut obaj pracownicy PKP starali się naprawić pociąg. Udało się to po dwudziestu kilku minutach. Konduktor zapytany o pociągi przesiadkowe obiecał zadzwonić do centrali. Dzięki temu, kiedy wjechaliśmy na dworzec w Przeworsku (z 20-minutowym spóźnieniem) oba pociągi przesiadkowe czekały w gotowości. Po wjechaniu na peron przez głośniki poinformowano nas, który z pociągów jedzie do Rzeszowa, a który do Przemyśla. Dodatkowo konduktorzy tych pociągów stali przy wyjściu z tunelu i informowali podróżnych na miejscu. Nie miałem więc problemów z przesiadką do odpowiedniego (czystego i ciepłego) pociągu. Niemal natychmiast zjawił się kolejny schludny i miły konduktor, który sprawdził bilet, zapytał o powód opóźnienia i poinformował mnie ile jeszcze stacji muszę przejechać zanim wysiądę. Opinia: Od 8 lat niemal co miesiąc jeżdżę pociągiem na trasie Lublin-Łańcut-Lublin (przez Rzeszów i przez Przeworsk) i nigdy nie spotkałem na niej niemiłego konduktora. W razie awarii ludzie Ci potrafią zażartować, rozładować napięcie, poprosić kierowników pociągów przesiadkowych o zatrzymanie pociągu, a co najważniejsze – uruchomić maszynę w szczerym polu wykałaczką niczym MacGyver. Jeśli chodzi o kolejki przy 'okienkach' – uważam, że zawdzięczamy je rodakom nie potrafiącym sprawdzić połączeń na stronach internetowych...