Zgłoś nadużycie

Opinia użytkownika: T.K.

Dotycząca firmy: Real

Treść opinii: Moja obserwacja dotyczy hipermarketu Real zlokalizowanego przy ul. Chodźki w Lublinie. Na parkingu przed sklepem nie było problemu ze znalezieniem miejsca i to nawet bardzo blisko wejścia. Na zewnątrz przy wejściu do budynku była duża ilość równo postawianych wózków na zakupy. Niestety pierwszy z nich który wziąłem okazał się popsuty (cały czas ściągał w jedną stronę, nie dało się nim jechać prosto). Drugi jeździł już ok, ale miał wyłupaną rękojeść. Dodatkowo aby wziąć wózek trzeba tu włożyć monetę (zwykle robię zakupy w Tesco i odzwyczaiłem się od tego). Połoga przed sklepem jak i już na samej hali sprzedaży była czysta i utrzymana w należytym porządku. Przy wejściu na halę sprzedaży była wyłożona gazetka z aktualną ofertą promocyjną. Jednak leżały w sporym nieładzie, było ich niewiele oraz były mało widoczne. Leżały na blacie przy punkcie biura obsługi klientów, ale w takim punkcie, że jak się wchodziło to były one widoczne dopiero gdy się podeszło blisko pod BOK. Na wejściu (alejka wejściowa) była oferta wyprzedaży kaw i herbat, ale ceny raczej mało promocyjne (np. Lipton El Gray 100 torebek za około 18 z - jakieś 3-4 tygodnie temu w tym samym sklepie kupiłem tą herbatę za 13 zł). Dlatego ustawianie na samym wejściu takich "super promocji" raczej nie zachęca do dalszego wchodzenia do sklepu. Na wejściu powinny być towary w naprawdę atrakcyjnych cenach, aby zachęcić klienta do wejścia do sklepu i dalszego poszukiwania okazji. Ogólnie towary na półkach w sklepie były równo i ładnie poukładane, etykiety z cenami były wyraźne i dobrze widoczne. Nie spostrzegłem ani błędów w oznakowani towarów, ani błędów w podanych cenach, czy też znaczących braków towarów na półkach. Co do oznakowania w sklepie powinny być lepiej oznaczone czytniki cen, aby były widoczne z daleka, gdyż nie ma ich za wiele. Obsługa sklepu ubrana była w czyste i schludne firmowe stroje. Chętnie pomagała klientom. Np. gdy poprosiłem panią na stoisku z mięsem o wyjaśnienie dlaczego w gazetce promocyjnej jest cena 9,99zł/ kg łopatki wieprzowej a u niej na stanowisku towar ten kosztuje 10,99zł/kg, grzecznie i uprzejmie wytłumaczyła mi, że poddana w gazetce cena dotyczy działu samoobsługowego. Ponadto wskazała mi ten dział, gdzie faktycznie dany produkt jak się okazało był w cenie 9,99zł/kg. Przy kasach nie było kolejek, obsługa szła szybko i sprawnie. Kasjerka była miła i uprzejma, po za kupach wydała paragon, na którym wskazała jeszcze na moją prośbę liczbę przyznanych punktów payback, a na koniec podziękowała i zaprosiła ponownie.