Zgłoś nadużycie

Opinia użytkownika: zalogowany_użytkownik

Dotycząca firmy: RTV EURO AGD

Treść opinii: W związku z wykryciem wady produkcyjnej w kuchence gazowo - elektrycznej udałam się do sklepu RTV Euro AGD w centrum handlowym "Borek" we Wrocławiu w celu złożenia reklamacji i usuniecia usterki. Sklep jest dwupoziomowy zatem udałam się na pierwsze piętro do punktu obsługi klienta. Przy stanowisku była jedna Pani ekspedientka, ktora oświdczyła, że zaraz podejdzie do mnie sprzedawca, który przyjmie reklamacje. Po chwili podszedł do mnie sprzedawca i spytał się o fakture oraz gwarancje kuchenki. Oświdczyłam sprzedawcy, że chcę zgłosić reklamacje na niezgodność towaru z umową kupna/sprzedaży i wyłącznym dowodem jest faktura, którą podałam sprzedawcy i wyjaśniłam mu na czym polega wada produkcyjna, wynikająca z niedbalasta przy montażu elementów składowych kuchenki, a mianowicie braku 7 śrub mocujących drzwiczki kuchenki z obudową szklaną. Po wysłuchaniu zgłoszonej przeze mnie wady kuchenki, sprzedawca oświdczył, że potrzebna jest gwarancja, aby zgłosić reklamacje, co było kompletną bzdurą. W zwiazku z wprowadzaniem mojej osoby w błąd ponownie powtórzyłam Panu, że chcę zglosić reklamacje na zasadzie ustawy konsumencjej, a nie gwarancji i pouczyłam sprzedawce, że nie muszę mieć gwaracji, a jego obowiązkiem jest przyjęcie reklamacji. W toku wymiany zdań sprzedawca dalej upierał się przy swoim, a nawet powiedział, że zgodnie z rozporzadzeniem muszę posiadać gwaracje, gdy chcę zgłosić reklamacje na zasadzie ustawy konsumenckiej i chciał mnie odesłać z kwitkiem, abym wróciła dopiero gdy będe mieć gwarancje sprzętu. Natomiast, gdy poprosiłam o wskaznie takiego rozporządzenia niepotrafił mi go wskazać i zdawkowo odpowiedział że "w jakimś tak jest i mi nie poda". Ponadto jego ton wypowiedzi był opryskliwy, a jego zachowanie niekulturalne w stosunku do klienta, gdyż w pewnym momencie zignorował to co mówiłam i oparł się o kuchenki obok stojące, rezygnując z obsługi mojej osoby. W związku z tym, iż sprzedawca był oporny i nie posiadał kompletnie wiedzy na temat zasad rekalamacji, zarówno zgodnie z ustawa, jak i na zasadzie gwarancji, a tym samym odmówił zgłoszenia reklamacji poprosiłam o rozmowę z kierownikiem sklepu. Po 10 min. oczekiwania podszedł do mnie kierownik sklepu i po wysłuchaniu mojego problemu oraz wyjaśnieniu zaistniałej sytuacji ze sprzedawcą oświadczył, że sporządzi zgłoszenie reklamacyjne, jednak również wykazywał niewiedze odnośnie przepisów, gdyż żądał ode mnie gwaracji, w momencie gdy zgłaszałam reklamacje na niezgodność towaru z umową na zasadzie ustawy konsumenckiej. Zatem nawet kierownik nie posiadał należytej wiedzy, mimo pełnionej funkcji, co mnie bardzo zaskoczyło, gdyż kierownik powinien posiadać znajomość przepisów odnoszących się do reklamacji bądź gwarancji. Po spisaniu reklamacji kierownik poinformował mnie o 14 - dniowym okresie oczekiwania i o tym, że zgłosi się do mnie serwisant na oględziny kuchenki. Serwisant na ogledzinach był na trzeci dzień i po obejrzeniu kucheniki poinformował o dalszym etapie postępowania reklamacyjnego oraz potwierdził, że sprzedwca oraz kierownik nie mieli racji i wprowadzali mnie w błąd. Jestem klientam znającym przepisy prawa, zatem żaden sprzedawca nie jest w stanie wprowadzić mnie w błąd , jednak są klienci którzy są podatni na takie sugestie, co jest niewątpliwie nieuczciwe z ich stony względem klientów. Zachowanie obsługi było niekometentne, aroganckie, a przede wszystkim niegrzeczne w stosunku do mnie jako klienta. Ta sytuacja pozwoliła mi sprawdzić zachowanie personelu i ich kopetencje, jednakże w sytuacjach problemowych wykazali sie brakiem profesjonalizmu i wiedzy oraz dobrym zachowaniem. Ponadto czas trwania obsługi był równie długi i męczacy. Jezeli chodzi o ofertę to sklep posiada bogaty asortyment, jednak żadko zdarzają się dobre promocje, dlatego warto jest rozważyć oferte sklepu internetowego RTV Euro AGD, gdyż zdarzają się tam atrakcyjniejsze promocje i system ratalny opiewający często na 0%. Wiele razy robiłam zakupy w RTV Euro AGD, jednak nigdy bym nie pomyślała, że sprzedawca może się tak zachować wzgledem klienta i szybko nie dokonam tam kolejnych zakupów.