Opinia użytkownika: zarejestrowany-uzytkownik
Dotycząca firmy: MZK Opole
Treść opinii: Datę i godzinę wpisałem dzisiejszą, choć w mojej wypowiedzi podsumuje swoje obserwacje z kilku lat korzystania z usług tego przewoźnika. Na wstępie jeden pozytyw: ostatnio pojawiły się nowe autobusy, 5 wysokiej klasy MANów z pełną klimatyzacją przestrzeni pasażerskiej, systemem informacji głosowej itp, a kolejne 5 trafi do MZK na początku 2012. No i niestety na tym pozytywy się kończą. Tragiczna wręcz niepunktualność (w obie strony - autobus potrafi się spoźniź, i to bez wyraźnej i oczywistej przyczyny, o dobre pół godziny lub też pojechać nawet 15 minut przed czasem), a czesem zdarza się, że uwidoczniony w rozkładzie autobus nie jedzie w ogóle. Wielu kierowców jest bardzo nieuprzejmych, niemiło odnosi się do pasażerów, chamsko zamyka drzwi przed nosem, chociaż nie wszyscy jeszcze wsiedli. Do rekordów chamstwa mogę zaliczyć totalne zignorowanie prośby osoby na wózku o rozłożenie rampy - kierowca udawał, że niesłyszy próśb niepełnosprawnego. Omijanie przystanków, niezatrzymywanie się nawet jeśli na przystanku czekają pasażerowie - to norma. Sposób jazdy wielu kierowców nadaje się byćmoże do wywrotki z piaskiem albo wożenia kartofli, a nie ludzi - i to w mieście, gdzie wiele osób w autobusie stoi i przewraca się przy każdym głupim i nieprzemyślanym gwałtownym manewrze. Tabor poniżej wszelkiej krytyki - pomijając 8 autobusów nowych lub prawie nowych i kilka stosunkowo młodych zakupionych jako używane z zachodu. Niektóre autobusy zagrażają bezpieczeństwu ruchu i pasażerom. Niesprawne oświetlenie, hamulce, drzwi (np. niesprawne blokady uniemożliwiające ruszenie z otwartymi drzwiami), dziury na wylot w podłodze, kiwające się siedzenie, niepoprzykręcane poręcze to rzecz normalna. Rozkłady kompletnie niedostosowane do potrzeb podróżnych. Autobusy nocne tylko w weekendy, w bardzo małej ilości linii i częstotliwości kursowania, dodatkowo płatne (!). Wiele przystanków bez wiat, zimą kompletny brak utrzymania przystnaków (zaspy, lód), latem natomiast straszny brud (czy ktoś w ogóle sprząte te przystanki?). Wyjątkowo nieuprzejmi, niekulturalni i nadużywający swych uprawnień kontrolerzy biletów. Ogólnie porażka na całej linii i trudno znaleźć coś pozytywnego w działalności tej firmy.