Opinia użytkownika: SecretClient_2
Dotycząca firmy: ZTM Warszawa
Treść opinii: W związku ze zmianą cen biletów konieczna stała się wymiana starych na nowe. Stanęłam więc w gigantycznej kolejce na stacji Ratusz Arsenał licząc na to, że będzie się ona szybko przesuwać. Pomyliłam się. Dopiero po dwóch godzinach udało mi się dojść do okienka (po przerwach obu z nich i awarii kasy fiskalnej). Wtedy przyczyna nadzwyczaj długiego oczekiwania się wyjaśniła - najprostsza (wydawałoby się) czynność wymiany biletów została tak zbiurokratyzowana, że jedna osoba spędzała przy niej około 15 minut. Na dodatek pani w kasie była niemiła i nieuprzejma i wymagała ode mnie danych osobowych, chociaż wcale nie przyjmowałam od niej gotówki, bo kupowałam kolejne bilety. Na mój sprzeciw zareagowała opryskliwie i dała do zrozumienia, że bez podania nazwiska po prostu nie wymieni mi biletu. Inną kwestią pozostaje podwyżka cen biletów o 25% przy archaicznych tramwajach. Jedynie metro ratuje reputację ZTM. Porządne punkty obsługi klienta samym wyglądem nie przekonają do siebie pasażerów - koniecznie trzeba ograniczyć biurokrację i władzę pań w okienkach. Na wymianę biletów jest, co prawda, 6 miesięcy, ale dla osób spoza stolicy to nie ma znaczenia.