Opinia użytkownika: zarejestrowany-uzytkownik
Dotycząca firmy: Krajowa Informacja Podatkowa
Treść opinii: Krajowa Informacja podatkowa jak sama nazwa wskazuje, powinna pomagać ludziom (podatnikom) w interpretacji przepisów podatkowych. W większości przypadków (moich kontaktów z ta instytucją) tak też się dzieje. Jednak najbardziej żenujące dla mnie sytuacje są wówczas, gdy albo. 1. konsultant/ka odpowiada że nie może udzielić mi odpowiedzi (bo prawdopodobnie sama informacja nie wie jaka jest prawidłowa)-np. w przypadku amortyzacji inwestycji w środkach trwałych (aby się dowiedzieć czy wynosi ona 5 czy 10 lat trzeba wnioskować o interpretację) oraz 2. gdy rozmawiając z dwoma różnymi konsultantami na ten sam temat otrzymuje się dwie rożne (sprzeczne) odpowiedzi. Dobra rada: należałoby zacząć działania zmierzające do (przede wszystkim) ujednolicenia stanowisk, tak aby uniknąć sytuacji dwóch różnych odpowiedzi. Druga ważna kwestia: czas oczekiwania i związane z tym konieczność wysłuchania prawie dwuminutowego (obowiązkowego i płatnego) oświadczenia ze rozmowy sa nagrywane, jaki jest koszt, co jak i dlaczego....