Zgłoś nadużycie

Opinia użytkownika: Karolina_962

Dotycząca firmy: mBank

Treść opinii: Konto w mBanku założyłam z jednego powodu – brak opłat. Odniosłam wrażenie, że bank tym się szczycił, co więcej – z tej darmowości uczynił swoją główną przewagę konkurencyjną. Dlatego też ogromne było moje zdziwienie gdy otrzymałam niedawno informację o wprowadzeniu opłat za karty. Uprzedzając odpowiedź banku – tak, wiem, że opłata jest niewielka i można być z niej zwolnionym aktywując usługę wszystkie bankomaty i dokonując miesięcznie transakcje na min.100zł, ale dla mnie liczy się sam fakt jej wprowadzenia. Generalnie w ostatnim okresie obserwuję sytuację, że banki dosłownie prześcigają się we wprowadzaniu coraz ciekawszych ofert, promocji. Pojawiają się zwroty za zakupy, oprocentowania RORu itp. Coraz więcej banków idzie w kierunku darmowych kont, widać rozwój i innowacje. W tej sytuacji decyzja mBanku wydaje mi się być krokiem w tył. Na pewno jest gruntownie przemyślana przez analityków finansowych itp. ale w moim odczuciu to po prostu strzał w kolano. Zdaje sobie sprawę, że większość klientów przełknie opłatę bez mrugnięcia okiem, nie będzie im się chciało szukać innego banku, załatwiać formalności itp. Wiem, że bank ma prawo umowę zmienić, klient ma jednak prawo od niej odstąpić i ja to właśnie zamierzam zrobić. Nie dlatego, że opłata wpłynie jakkolwiek na mój stan finansowy czy nie będę w stanie być z niej zwolniona – zrobię to wyłącznie dla zasady. Znalazłam już bank, gdzie warunki na chwilę obecną bardziej odpowiadają moim potrzebom. Oczywiście, bank ten za jakiś czas również może wprowadzić zmiany, ale jestem świadomym konsumentem i w razie potrzeby będę szukać kolejnego banku. Konkurencja na rynku na szczęście jest coraz większa.