Zgłoś nadużycie

Opinia użytkownika: zalogowany_użytkownik

Dotycząca firmy: Piotr i Paweł

Treść opinii: Supermarket Piotr i Paweł jest w większości sklepem samoobsługowym. Posiada jednak kilka stoisk na których klient ma bezpośredni kontakt z obsługą, są to stoiska: 1.Stoisko z pieczywem i wyrobami cukierniczymi 2.Stoisko z mięsem i wędlinami 3.Stoisko z rybami i owocami morza 4.Stoisko z serami, sałatkami i gotowymi wyrobami garmażeryjnymi 5.Stoisko z wyrobami alkoholowymi i ekskluzywnymi wyrobami tytoniowymi 6.Stanowiska kasowe Opis części samoobsługowej. Ekspozycja towarów na stoiskach samoobsługowych jest niemal perfekcyjna, sporadycznie można zauważyć chwilowy nieład jednak obsługa bardzo szybko reaguje usuwając go w ciągu kilku minut. Produkty promocyjne opatrzone odpowiednio rzucającymi się w oczy napisami są umieszczone na półkach czołowych ekspozycji dając dobry wgląd na nie od strony alejek, lub w miejscach zwiększonego ruchu jako osobne ekspozycje. W większości przypadków bardzo łatwo jest znaleźć pracownika obsługi, który w uprzejmy sposób i z uśmiechem wskaże poszukiwany produkt doprowadzając klienta na miejsce. Jedynie w godzinach zwiększonego ruchu daje się czasami zauważyć lekki nieporządek w miejscu gdzie stoją koszyki oraz na dziale warzyw gdzie często klienci pozostawiają na podłodze fragmenty liści. Obsługa porządkowa usuwa w/w niedogodności w czasie nie dłuższym niż 10 minut. Ad 1 Stoisko z pieczywem i wyrobami cukierniczymi. Zdecydowanie jedno z najlepiej obsługiwanych stoisk w całym supermarkecie. Obsługa profesjonalnie uprzejma. Panie pracujące na stoisku zawsze starannie ubrane i uczesane. Produkty cukiernicze wysokiej jakości wyeksponowane są w sposób zachęcający do zakupów. Pieczywo jest zawsze świeże i pachnące. Jedynie w późnych godzinach wieczornych zdarzają się braki niektórych wyrobów piekarniczych. W dziesięciostopniowej skali można ocenić to stoisko na 9,9. Ad 2 Stoisko z mięsem i wędlinami. Na stoisku tym daje się zauważyć dość dużą fluktuację pracowników. Większość pracowników jest bardzo miła starsze ekspedientki zwracają się nawet do klientów per „kochanie” co wzbudza miłe odczucia. Młodzież zatrudniana na tym stoisku zachowuje większy dystans do klienta, ale zdecydowana większość jest bardzo uprzejma i uśmiechnięta. Wyjątkiem jest młody mężczyzna, jedyny na tym stoisku, u którego trudno jest zauważyć uśmiech. Pracownicy są dobrze przeszkoleni i niezmiernie rzadko zdarzają się pomyłki związane z nieznajomością asortymentu. Jakość wyrobów jest wysoka ale czasami ich ekspozycja, zawłaszcza w godzinach wieczornych pozostawia wiele do życzenia. Krojone wędliny wyglądają mało atrakcyjnie po leżakowaniu w ladzie chłodniczej przez kilka godzin i jedynym sposobem za zakupienie świeżo wyglądających wędlin jest prośba do obsługi o pokrojenie dostępnych obok wędlin wyeksponowanych w całości. Na części mięsnej tego stoiska zdarzają się braki personalne ponieważ obsługiwane jest przez te same Panie co stoisko z wędlinami co powoduje że przy zwiększonym ruchu trzeba stać w kilkunastoosobowej kolejce. Wygląd mięsa jedynie sporadycznie w godzinach wieczornych odbiega od tego co można nazwać wyglądem świeżym. Ad 3 Stoisko z rybami i owocami morza Ekspozycja ryb i owoców morza jest zawsze niemal perfekcyjna wszystkie produkty wyglądają świeżo i apetycznie wyłożone na lodzie. Produkty są zawsze świeże i pachnące. W ciągu kilkudniowej obserwacji nie dało się zauważyć żadnych niedociągnięć w kwestii porządku. Zdarza się czasem przy zwiększonym ruchu, że brak jest ekspedientki, która pomaga na stoisku z wędlinami znajdującym się bezpośrednio obok. Wystarczy jednak wykazać zainteresowanie produktami, żeby ktoś w ciągu minuty lub dwóch podszedł ze stoiska obok. Asortyment jest ciekawy i każdy klient może znaleźć produkty odpowiadające jego zainteresowaniem. Świerze ryby i owoce morza nie mają wygórowanych cen. Ad 4 Stoisko z serami, sałatkami i gotowymi wyrobami garmażeryjnymi. Obsługa na tym stoisku jest zawsze profesjonalna i miła ale czasami daje się odczuć brak dodatkowej pary rąk do obsługi i tworzą się przy nim kolejki wynika to ze specyfiki stoiska w którym jest bardzo bogaty asortyment serów krojonych na życzenie klienta. Krojenie serów jest zajęciem czasochłonnym zwłaszcza, że są one zabezpieczane przed wysychaniem folią po każdym krojeniu. Sery na stoisku są ułożone w porządku tematycznym poczynając od bardzo ekskluzywnych twardych poprzez pleśniowe, kozie aż do bardziej popularnych gatunków. Ceny nie są wygórowane. Produkty garmażeryjne i sałatki są zawsze świeże i smaczne. W czasie obserwacji nie dało się zauważyć żadnych niedociągnięć porządkowych. Ad 5. Stoisko z wyrobami alkoholowymi i ekskluzywnymi wyrobami tytoniowymi Zdecydowanie najbardziej elegancka i profesjonalna obsługa choć czasami zdarza się brak uśmiechu u Pań obsługujących klientów. Może to wynikać ze zmęczenia ponieważ szczególnie przed weekendem jest ono intensywnie wykorzystywane przez klientów. Dodatkowo każdy napój alkoholowy oprócz piwa jest kasowany tylko na tym stoisku co powoduje, że tworzą się tam kilkuosobowe kolejki. Ekspozycja napojów alkoholowych jest bardzo dobra. Wina ułożone są na półkach według krajów ich pochodzenia oraz opatrzone informacją do jakiego gatunku się zaliczają. Wódki popularne zajmują osobne półki i informacja o nich nie jest już tak czytelna. Dotyczy to także bardziej ekskluzywnych piw produkcji krajowej i zagranicznej. Droższe, bardziej ekskluzywne napoje wysokoprocentowe są wyeksponowane na półkach bezpośrednio za obsługą kasową oraz w specjalnej gablocie położonej przy wyjściu ze stoiska. Lady chłodnicze z piwem wykazują czasami braki ulubionego asortymentu. Dodatkową wadą tego działu jest automat przyjmujący szklane opakowania zwrotne. Automat ten wykazuje błędy w oprogramowaniu i często nie przyjmuje opakowań kaucjonowanych lub podaje na wydruku nieprawidłową cenę na nie. Ponieważ pieniądze za opakowania zwrotne są zwracane w kasie stoiska, trzeba stać z wydrukiem z automatu i nieprzyjętymi opakowaniami w kolejce do kasy. Obsługa stara się nie wykazywać rozdrażnienia ale zauważalne jest to, że nie jest zachwycona przyjmowaniem opakowań zwrotnych i korygowaniem błędów automatu. Ad 6 Stanowiska kasowe Największa fluktuacja pracowników dotyczy właśnie stoisk kasowych. Na stanowiskach kasjerów zatrudniane są najczęściej osoby młode charakteryzujące się miłym zachowaniem i dużą sprawnością. Prawdopodobnie są one zatrudniane na okres próbny lub na czas określony. Pracownicy zatrudnieni na tych stanowiskach są dobrze przeszkoleni, uprzejmi i uśmiechnięci. Obsługa kas jest więc profesjonalna i nie daje się zauważyć spowolnień spowodowanych brakiem umiejętności. Zdarzają się drobne błędy w odczytach kodów kreskowych, ale reklamacje załatwiane są sprawnie na stoisku z alkoholem od strony stanowisk kasowych. Drobne opóźnienia w obsłudze zdarzają się, też w przypadku towarów nie metkowanych jak, np. warzywa czy produkty piekarnicze z powodu częstej zmiany asortymentu. Kasjerzy posiadają wprawdzie notatniki z kodami nowo wprowadzonych produktów, jednak czasem zdarzają się pomyłki. Czasem w godzinach szczytu problemem jest czystość taśm podających towary do kasy. Sporadycznie dało się zauważyć zabrudzenia a stan czystość ściereczek, którymi kasjerki wycierały taśmy pozostawiał wiele do życzenia. Przy kasach znajdują się bezpłatne jednorazowe torby z tworzywa sztucznego lub papieru oraz płatne ekologiczne.