Opinia użytkownika: Roman_80
Dotycząca firmy: DEICHMANN
Treść opinii: Wchodząc do sklepu nie zostałem zauważony i pozdrowiony. Czyli pierwszy etap niestety nie "zaistniał" . Po dwóch minutach, kiedy zacząłem wyjmować pewne obuwie z pudełka podeszła do mnie sprzedawczyni i spytała się: Czy mogę pomóc? Odpowiedziałem, że tak gdyż poszukuję z tego modelu rozmiar 42 po czym sprzedawczyni szukała koło tych pudełek mojego rozmiaru ale nie znalazła. Powiedziała, że jak tu nie ma to nie ma i odeszła. Sprzedawczyni kompletnie nie postarała się zbadać moich potrzeb ani nie zaprezentowała innego podobnego modelu, nie wspominając już o tym, że zadała mi na samym początku pytanie zamknięte. Po dłuższej chwili wybrałem sobie bez pomocy żadnego sprzedawcy inny model obuwi i poszedłem do kasy. Przy kasie jednak przywitała mnie sympatyczna sprzedawczyni, która dokładnie sprawdziła towar, starannie zapakowała i zaproponowała mi odpowiedni do tego rodzaju obuwia kosmetyk - zresztą skutecznie. Wydała mi resztę co do grosza, podziękowała i zaprosiła mnie ponownie na zakupy. Spytałem się, czy mam możliwość zwrotu, gdybym się jednak rozmyślił i dokładnie wyjaśniła mi zasady zwrotu. Podziękowałem i wyszedłem. Nie jestem bardzo wymagającym Klientem, ale uważam, że wchodząc do sklepu powinienem być przywitany i zauważony. Kiedy chciałem konkretny towar nie spotkałem się ze szczerym wyrażeniem chęci pomocy przy znalezieniu dla mnie odpowiadającemu mi modelu obuwia. Sprzedawczyni po prostu nie zależało na tym, aby poznać moje potrzeby. W końcu sam znalazłem przybliżony stylowo model i usiadłem na pufie, gdzie leżała łyżka a obok na podłodze, chyba jakieś zużyte "skarpetki" do mierzenia. Ogólnie podsumowując etapy obsługi z jakimi spotkałem się w tym sklepie to mogę powiedzieć, że I.Etap - niestety nie zaliczony. II.Etap - również nie zaliczony (sprzedawczyni nie chciała poznać moich potrzeb). III.Etap - w ogóle nie zaistniał (towar sam sobie zaprezentowałem = IV.Etap) jak i byłem zdany tylko na siebie podczas, gdy zastanawiałem się, czy zakupić te buty czy też nie. Dopiero V.Etap obsługi mogę zaliczyć do udanego, gdyż spotkałem się z bardzo sympatyczną sprzedawczynią, która według mnie zrobiła wszystko tak jak należy. Ogólne wrażenie z mojej wizyty w tym sklepie mogę podsumować jako średnio - poprawne. Co prawda nie wiem jakie dokładnie Standardy Obsługi stosuje Firma Deichmann w swoich sklepach, ale uważam, ze standardowe etapy obowiązuje chyba wszędzie. Do minusów na pewno zaliczę obsługę Klienta - jako przywitanie, pracę przy badaniu potrzeb, zaoferowaniu towaru oraz pracy z obiekcjami Klienta. To co mi się również nie podobało w tym sklepie to to, że panował ogólny nieporządek a tam gdzie mierzyłem obuwie znajdowały się zużyte "skarpetki". Tym, czym się wybronił ten sklep to jedynie obsługa podczas dokonywania ostatecznej transakcji przy kasie.