Opinia użytkownika: Iskierka_1
Dotycząca firmy: GLS
Treść opinii: Zamówiłam w sklepie internetowym kilka rzeczy. Otrzymałam od sprzedawcy informację, ze towar został wysłany firmą kurierską GLS i że mogę śledzić status przesyłki wchodząc na odpowiedni link. Gdy weszłam na link zostałam przekierowana na stronę GLS i od razu mogłam zobaczyć na jakim etapie jest moja przesyłka. W pierwszej reakcji ucieszyłam się, że link prowadzi od razu do mojej paczki i nigdzie nie musze wpisywać nr listu przwozowego. Moja radość trwała krótko gdyż informacje zawarte na stronie nic mi nie mówiły. Status pierwszy: „Dane od KK otrzymane”. Status drugi: „Skan kontrolny KK” – cokolwiek to znaczy. Status trzeci: „Przejście HUB Normal”, status czwarty: „Wejście EPL”, status piąty: „W doręczeniu”. Powiem szczerze, że nic mi to nie mówi i nie mam zielonego pojęcia gdzie znajduje się obecnie moja przesyłka. Mało tego każdy status jest linkiem i po wejściu w niego otwiera się nowe okno w którym jest dokładnie napisane to samo co w statusie. Żadnych dodatkowych informacji ani wyjaśnień. Jeżeli mam sprawdzać status z którego nic nie wynika to wolę w ogóle nie mieć możliwości jego sprawdzania. Jeżeli chodzi o status piąty: w doręczeniu to paczka według mnie od momentu opuszczeniu sklepu do czasu odbioru przeze mnie jest cały czas w doręczeniu więc po co pozostałe statusy. Poza tym jeszcze dochodzi sprawa filii GLS pokazanych przy statusach. Zamiast nazw miast użyto kodów numerycznych, które oczywiście też nic laikowi nie mówią. Oczywiście nigdzie nie ma tabeli z wyjaśnieniem jaki kod jest odpowiednikiem którego miasta. A wystarczy przecież napisać jasno: status 1: odebrano przesyłkę od nadawcy, status 2: przyjęto paczkę do oddziału X, status 3: paczka w drodze między miejscowościami A-Z, status 4 przyjęto paczkę do oddziału Y, status 5: wydano kurierowi do doręczenia. Wszystko byłoby wtedy takie logiczne.