Opinia użytkownika: Monique_2
Dotycząca firmy: Allegro
Treść opinii: Moja opinia dotyczy bezpieczeństwa transakcji. Jestem użytkownikiem serwisu od 5 lat, kupuje i czasem sprzedaje różne rzeczy, korzystając z systemu komentarzy. Wiadomo że ludzie są różni a transakcje na allegro reklamują się jako bezpieczne. Zdarzają się jednak i nieprzyjemne sytuacje. Ostatnio taka mi się trafiła, po wygraniu aukcji i wykonaniu przelewu kontakt ze sprzedającym nagle się urwał. Po 3 tygodniach oczekiwania na towar zgłosiłam sprawę allegro, które wystąpiło do sprzedawcy z prośbą o wyjsnienia i dało mi tydzień nakazując podjać kolejna próbę kontaktu. Probowałam codziennie, pisać, dzwonić wysyłac smsy a sprzedawca całkowicie mnie lekceważył. Do tej pory na koncie tego użytkownika było 100% pozytywów, transakcja opiewała na kilkadziesiąt złotych. Zainteresowałam się Programem Ochrony Kupujących który ma być gwarancja bezpiecznych zakupów. Do tej pory nie zagłębiałam się w szczegóły gdyż nie spotkałam dotychczas takiej sytuacji. Co się okazało, żeby uzyskać zwrot należności od allegro (dotyczy tylko kwoty zakupu, chyba że korzystaliśmy z „płatności allegro”) należy bezwzględnie udać się na policję. Jeśli policja odeśle nas z kwitkiem np. z powodu „niskiej szkodliwości społecznej czynu” temat zakończony, ale nawet gdy policja rozpocznie dochodzenie to droga do uzyskania odszkodowania jest długa i kręta i nie ma zadnej gwarancji odzyskania należności. Stanęłam więc przed dylematem- odżałować stracone pieniadze czy tracić czas i nerwy na bieganie po komisariatach. Na szczęście wstrzymałam się z podjeciem decyzji, gdyz po prawie 2 miesiacach od zakupu udało mi się odzyskać wpłacone pieniądze, nie zraziłam się do transakcji na allegro, zwłaszcza jeśli chodzi o transakcje ze sklepami uważam je za bezpieczne, w końcu kupuje od 5 lat i zwykle wszystko jest ok., ale program ochrony kupujących to dla mnie bujda.