Opinia użytkownika: Jan_3
Dotycząca firmy: Tesco
Treść opinii: W Tesco, przed wejściem na salę sprzedaży, zatrzymał mnie ochroniarz. Kazał mi zabezpieczyć klipsem mały plecak, jaki miałem na plecach. Zaskoczony zapytałem dlaczego muszę zabezpieczyć plecak klipsem? Na to ochroniarz rzekł: "żeby Pan nie włożył jakiegoś towaru w czasie pobytu w sklepie" Zapytałem ochroniarza na podstawie jakiego przepisu jest ten wymóg i od kiedy obowiązuje. Ponadto, dlaczego jestem traktowany jako potencjalny złodziej. Ochroniarz odpowiedział, cyt.:"przepis obowiązuje od dawna, tylko nie był stosowany". Nadmieniam, że robię zakupy w Tesco od kilku lat, średnio dwa-trzy razy w tygodniu. Prawie zawsze mam ze sobą teczkę lub torbę. Dotąd nikt nigdy nie żądał przy wejściu do sklepu zabezpiieczenia klipsem. Natomiast niejednokrotnie, gdy miałem w torbie jakieś produkty, zakupione gdzie indziej, prosiłem ochroniarza o zabezpieczenie-zamknięcie klipsem-wnoszonej do sklepu torby. Zbulwersowany zachowaniem ochroniarza, traktującym mnie jak potencjalnego złodzieja, poprosiłem o rozmowę z szefem ochrony. Gdy podszedł do mnie opisałem mu zdarzenie. Szef ochrony przeprosił mnie za zachowanie ochroniarza, tłumacząc, iż jest to nowy pracownik. Zachowanie szefa ochrony było nienaganne, ale niesmak po nieprofesjonalnej "obsłudze" ochroniarza pozostał. Swoją drogą zadziwjające jest, że pracownik ochrony nie ma podstawowych umiejętności prowadzenia asertywnej rozmowy z klientem.