Opinia użytkownika: Karolina_962
Dotycząca firmy: MPK Poznań
Treść opinii: Rzadko korzystam z komunikacji miejskiej, zazwyczaj wszędzie jeżdżę samochodem. W pierwsze i drugie święto postanowiłam jednak zostawić samochód w garażu, a że nie chciałam wydawać dużo na taksówki postanowiłam pojechać tramwajem. Podeszłam do sprawy profesjonalnie:) : przeczytałam najpierw na stronie internetowej MPK komunikat o komunikacji w okresie świąt. Sprawdziłam które tramwaje zostały wyłączone z ruchu, a które jeżdżą i według jakiego rozkładu. Dokładnie zaplanowałam sobie podróż, wybierając trasy i godziny odjazdów. W sobotę zjawiłam się na przystanku 5 minut przed planowanym odjazdem tramwaju - chciałam w ten sposób uniknąć ewentualnej sytuacji, że nie zdążę na tramwaj, bo odjedzie on chwilę wcześniej. Spotkała mnie jednak znacznie gorsza niespodzianka - tramwaj nie przyjechał wcale :( Następny przyjechał z 5 minutowym opóźnieniem, na skutek czego spędziłam na przystanku aż 30 minut. W niedzielę bardzo podobna sytuacja: tramwaj linii 12, który miał odjeżdżać z mostu dworcowego o godzinie 20.14 po prostu nie przyjechał. I znowu pół godziny stania na mrozie. Jak dla mnie to po prostu skandal. Ostatnio dużo się pisało w lokalnej prasie o tym, że w mieście jest za dużo samochodów, tworzą się korki, nie ma wystarczającej ilości miejsc parkingowych itp. Pojawiało się mnóstwo głosów, że trzeba zachęcić ludzi do korzystania z komunikacji miejskiej. Według mnie to chyba jakiś żart. Jak można kogokolwiek zachęcić do używania publicznych środków transportu, skoro jeżdżą one jak się im żywnie podoba, z całkowitym pominięciem rozkładu. Ja spróbowałam dwa razy i efektem tego była godzina stania na mrozie. Kolejnym razem na pewno nie skorzystam. Dziękuję, ale jeśli tak MPK działa to ja zawszę wybiorę samochód. Strasznie wkurza mnie jednak fakt, iż MPK jest bezkarne i nikt nie ponosi za takie sytuacje odpowiedzialności.