Opinia użytkownika: zarejestrowany-uzytkownik
Dotycząca firmy: MPK Poznań
Treść opinii: Z komunikacji miejskiej korzystam codziennie i to nieraz- spędzam w tramwajach i autobusach ok 3 godzin dziennie. Widać iż mpk stara się podwyższać standardy swoich usług co warto podkreślić przy minimalnym obciążaniu portfela swoich klientów. W 2005r koszt biletu ulgowego na 10min to 65gr- przeliczając na 15min otrzymujemy 97,5gr. Na koniec 2010r bilet ulgowy na 15min(bo takie obowiązują) kosztuję 1zl, a więc średnia podwyżka roczna to nawet nie 1%. Fakt, że mpk przez urząd miasta ciągnie przez to więcej z podatków, ale to nie miejsce na taką dyskusję- ważne, że by przejechać pół miasta wystarczy wydać 1zl (mowa o ulgowych). MPK przedłużyła/utworzyła linię do miast przylegających do Poznania(np. linię 55 do centrum południowej części Swarzędza, przez co osoby tam mieszkające nie muszą wydawać 30paru zl /miesiąc na komunikację gminną by dojechać do Poznania. Podobnie zrobiono w kierunku Lubonia i Puszczykowa, oraz na zachód od Poznania. Jednakżę wprowadzono strefy, które powodują małe komplikację dla nowych podróżnych mpk. Postawienie biletomatów na części przystanków oraz w części autobusów ułatwiło kupno biletów. Na obleganych liniach zamieniono autobusy na dwu przegubowe i zwiększono częstotliwość kursowania. Muszę pochwalić mpk takżę za podstawianie autobusów, gdy aktualny stoi w dużym korku i spóźnia się dłuższy czas. Kolejnym ułatwieniem dla śpieszących się wszędzie obywateli poznania wprowadzono na stronie mpk poznań bardzo pomocną i prostą w obsłudzę nawigację w komunikacji miejskiej, którą gorąco każdego polecam To do czego można się przyczepić to czystość na przystankach(przepełnione śmietniki od gazet,ulotek) oraz zapach (bo podłogi są regularnie myte)na dworcach autobusowych Chciałem podkreślić iż nie jestem związany z mpk pracą, po prostu potrafię docenić trud włożony w utrzymywanie i usprawnianie komunikacji miejskiej, gdyby nie ona chodziłbym wszędzie na piechotę.