Opinia użytkownika: zarejestrowany-uzytkownik
Dotycząca firmy: PayPal
Treść opinii: Sprzedałam winyl na ebay, udostępniona przeze mnie opcja uregulowania płatności to paypal. Po wpłacie od kupującego otrzymałam taką oto wiadomość: "Na Twoje konto nadeszła płatność. Płatność została jednak chwilowo zablokowana, aby zapewnić bezproblemowe zakończenie transakcji. Płatność może być zablokowana przez okres do 21 dni. Wyślij przedmiot jak najszybciej. Jeśli tak zrobisz, możemy wcześniej odblokować środki. Wyślemy Ci wiadomość e-mail, kiedy płatność zostanie odblokowana. Możesz zawsze monitorować status tej płatności na stronie Historia swojego konta. Dowiedz się więcej o blokadach płatności". Zanim przejdę do oceny - jedna uwaga - trzy tygodnie blokady to nie "chwilowo"! Krótko mówiąc: kupujący wpłacił, paypal trzyma łapę na moich 22 funtach, a ja muszę wysłać płytę, mimo że realnie nie mam dostępu do moich pieniędzy. Jak paypal uzasadnia taki stan rzeczy? Otóż, w informacjach na stronie wskazuje, że: "w trosce o bezpieczeństwo systemu te płatności, które należą do kategorii podwyższonego ryzyka, mogą zostać objęte blokadą". Jako strony (odbiorców) płatności podwyższonego ryzyka traktuje się kogoś, kto: *Działa w serwisie eBay krócej niż 6 miesięcy, a przy tym prowadzi ograniczoną działalność handlową jako sprzedający. *wynik opinii w serwisie eBay wynosi mniej niż 100, a dotychczasowe działania nie wskazują na dobre wywiązywanie się ze zobowiązań. *Współczynnik niezadowolenia Twoich kupujących* wynosi co najmniej 5%. * Średnia uzyskanych przez Ciebie szczegółowych ocen sprzedającego wynosi mniej niż 4,5. * W ciągu ostatnich 12 miesięcy kupujący wystawili Ci mniej niż 20 szczegółowych ocen sprzedającego. * Wystawiany przez Ciebie przedmiot należy do jednej z kategorii podwyższonego ryzyka, takiej jak bony upominkowe, gry wideo, telefony komórkowe, komputery lub elektronika. Tyle teorii. Praktyka wygląda tak: działam w serwisie od 6 lat, mam 97 komentarzy (=100% pozytywów). Gdyby wszyscy kontrahenci wystawiali komentarze po zakończeniu transakcji, miałabym ich zdecydowanie więcej, ale snu z powiek mi to nie spędza. W ciągu ostatniego roku sprzedałam max 10 płyt, a płyta - jak wynika z wymienionych kategorii towarowych - nie generuje szczególnego ryzyka. Jaki jest zatem powód blokady należnej mi wpłaty? Czy kondycja finansowa paypal jest tak słaba, że musi uciekać się do przechwytywania (co gorsza trzytygodniowego!!!) pieniędzy swoich naiwnych użytkowników? Jedyne w miarę racjonalne wytłumaczenie, jakie znajduję, to fakt, że zostałam ukarana za niską sprzedaż na ebay. Skoro nie spełniłam warunku zrealizowania przynajmniej 20 transakcji sprzedaży w ciągu minionego roku, jestem wcieleniem ryzyka i należy zablokować wpłatę dla mnie. A może to jednak kara za to, że ostatnio to ja - jako kupujący - wszczęłam spór w paypal'u, a następnie wystawiłam na ebay negatyw sprzedającemu, który trzykrotnie zawyżył koszty wysyłki towaru? Nie dostałam od niego negatywa zwrotnego, zakładam więc, że generalnie zgodził się z wyrażoną przeze mnie oceną... Paypal - FATAL ERROR.