Opinia użytkownika: Konrad_29
Dotycząca firmy: mBank
Treść opinii: Jestem klientem mBanku. Cieszy mnie fakt, że bank stara się usprawnić funkcjonowanie poprzez wprowadzenie w ciągu ostatnich dni nowej usługi o nazwie "Przelew Ekspresowy". Jednak zastanawia mnie kilka rzeczy. Owszem jest to "pionierskie rozwiązanie informatyczne, które zaprojektowano z myślą o nadawcach internetowych przelewów międzybankowych" (jak można przeczytać na stronie mBanku) jednak istnieje ono już od ponad dwóch lat i jest dostępne na stronie BlueCash.pl, której właścicielem jest spółka Blue Media S.A. Notabene usługa, którą oferuje mBank jest ściśle powiązana z ową spółką. Nie byłoby w tym nic złego gdyby nie opłaty jakie musimy ponieść za dokonanie "Przelewu Ekspresowego". Otóż w mBanku za każdy przelew do 5000 zł zapłacimy 5zł, a więc więcej niż na stronie BlueCash.pl, gdzie za przelew do kwoty np. 1000 zł (takie wykonuję najczęściej) zapłacimy zaledwie 1 zł. Tak więc przy większej ilości przelewów oczywistym jest, że bardziej opłaci się skorzystanie ze strony BlueCash.pl niż z droższego "Przelewu Ekspresowego". Reasumując: usługa jak najbardziej przydatna, pozwala przelać pieniądze nawet w ciągu kilku minut omijając sesje księgowania pomiędzy bankami. Wszelkie transakcje internetowe, zakupy czy też spłaty kredytów mogą być wykonywane natychmiast. Dodatkowym atutem jest możliwość zamówienia e-mailowego potwierdzenia wykonania przelewu. Jednak opłata za przelew jest zdecydowania za wysoka i powinna oscylować na podobnym poziomie jak na stronie BlueCash.pl należącej do spółki BlueMedia S.A. z którą mBank ściśle współpracuje i opiera funkcjonowanie oferowanej usługi na bazie produktu owej firmy. Tak więc, przy takim poziomie opłat za jeden "Przelew Ekspresowy" zdecydowanie korzystniej skorzystać ze wspomnianej wyżej strony i proponuję to rozwiązanie pozostałym użytkownikom i klientom mBanku.