Opinia użytkownika: Mebadess
Dotycząca firmy: Urząd Stanu Cywilnego we Wrocławiu
Treść opinii: Rzeczową sprawę załatwiam z urzędem już prawie miesiąc. Nie miewam kłopotów ze zrozumieniem przepisów sęk w tym, że urzędnicy w tym urzędzie mają kłopot z zaklasyfikowaniem sprawy do odpowiedniej kategorii przepisów lub odwrotnie nie potrafią przypisać odpowiedniego przepisu do czynności, którą chcę wykonać. Za pierwszym razem byłam w urzędzie osobiście, gdzie poinformowano mnie w jaki sposób trzeba załatwić sprawę, powiedziano mi jakie dokumenty mam dostarczyć i jaki wniosek mam wypełnić. Ponieważ sprawa dotyczy głównie mojego syna i on osobiście udał się do urzędu, ale otrzymał informację zgoła inną, że sprawa jest skomplikowana i nie da się jej załatwić od ręki. Pracownicy poprosili o czas do zastanowienia się by znaleźć odpowiednią procedurę. Na drugi dzień po wizycie syna otrzymałam telefon z Urzędu, gdzie wprawdzie bardzo miła i uprzejma pani poinformowała mnie, że syn może ową czynność wykonać potwierdzając tym samym tę informację, którą otrzymałam gdy ja byłam w urzędzie osobiście. Uradowana perspektywą pozytywnego zakończenia sprawy poprosiłam by wymieniła dokumenty, które należy dostarczyć i jakie formalności wykonać. I tu zaczęła się karuzela na centralce telefonicznej Urzędu. Przełączano mnie z referatu do referatu. Mam wrażenie, że nie było działu, z którym bym nie rozmawiała. Ale nie byłoby to takie straszne gdybym w końcu dowiedziała się jakie konkretne papiery mam dostarczyć. Pod każdym numerem usłyszałam, że ten dział nie jest kompetentny w przedmiotowej sprawie. Niestety nie potrafiono też wskazać, który referat jest władny sprawę załatwić. To co jest ciekawe urzędnicy nie wiedzieli w jaki sposób wykonać czynności formalne, nie umieli zaklasyfikować tej czynności do określonej grupy za to niemal każdorazowo wymieniali wysokość opłaty za bliżej "nieokreśloną" czynność.