Opinia użytkownika: zarejestrowany-uzytkownik
Dotycząca firmy: PKP Intercity
Treść opinii: PKP oferuje wiele ciekawych połączeń, których jakość stoi na wysokim poziomie. Niestety, pierwszym wrażeniem, z jakim spotyka się pasażer, jest negatywna reakcja na dość wysokie koszty biletów. Pod tym względem spółka w widocznym stopniu odstaje od relatywnie niższych cen biletów w Przewozach Regionalnych. Jednak za ceną idzie jakość. Wagony i siedzenia, nawet w drugiej klasie, są wygodne, a kilkugodzinna podróż nie kończy się efektem ścierpniętych mięśni i bólu krzyża. Na podłodze znajduje się wykładzina, umożliwiająca zdjęcie obuwia bez obaw o zaziębienie. Toalety są czyste i nowoczesne. Przed każdą stacją z głośników wydobywa się zazwyczaj miły komunikat obsługi, informującej o zbliżającej się stacji i postoju. Równocześnie podawana jest wielkość opóźnienia. Następuje też pożegnanie osób wysiadających, połączone z wezwaniem do sprawdzenia, czy nie został zostawiony jakiś bagaż. To zaledwie kilka zdań, które jednak w pewnym stopniu podnoszą jakość przejazdu. W trakcie podróży przez wagony wielokrotnie przechodzi pracownica obsługi z przewoźnym barkiem. Pasażerom, którzy dopiero rozpoczęli podróż, serwowane były za darmo: napój (kawa, herbata, sok) oraz małe ciastko. Była to forma zachęty do odwiedzenia wagonu barowego. Należy podkreślić, że ta forma reklamy jest bardzo zachęcająca. Sam wagon barowy wyglądał przyzwoicie. Załoga była bardzo miła, a jakość usług stała na wysokim poziomie. Zakupioną żywność można było spożyć na miejscu lub wynieść do wagonu, w którym się podróżowało. Na stację docelową pociąg zajechał punktualnie, co w przypadku polskich kolei należy uznać za sukces.