Zgłoś nadużycie

Opinia użytkownika: zarejestrowany-uzytkownik

Dotycząca firmy: Carrefour

Treść opinii: W Carrefourze pojawia się ostatnio bardzo wiele promocji. Są one bardzo atrakcyjne ze względów ekonomicznych. Pod względem jakości nie spełniają jednak podstawowych warunków poprawnej obsługi klienta. Układ towarów jest logiczny jedynie w zakresie ich ceny. Kolejne stoiska zapełnione są produktami mających taką samą, przynajmniej w założeniu, cenę. Niestety rzeczywistość często odbiega od teorii. Nie jest to też spowodowane celowymi działaniami klientów, a określonym planem pracowników czy też raczej osób odpowiedzialnych za stworzenie takiego a nie innego układu produktów. Obok towarów mających określoną, niską cenę, znajdują się takie, które są zdecydowanie wyższe. W moim przypadku najbardziej widoczne było to zjawisko na przykładzie garnków. Na jednej półce obok siebie stały dwa rodzaje garnków. Miały przy tym dość podobny wygląd, ale całkowicie odmienne właściwości. Cena jednego była w promocji. Drugi typ kosztował 12 razy więcej. Informacja o tej różnicy była dość dobrze ukryta. Nad stoiskiem widniał duży napis informujący o promocji i obniżonej cenie. W przypadku tej akcji tabliczki z cenami miały odnosić się w domyśle do wszystkich towarów znajdujących się na półce. W ten sposób market nie wprowadził osobnych oznaczeń cenowych dla poszczególnych typów produktów. Jednak na ostatnim stoisku, właśnie z garnkami, sytuacja była odmienna. W tym przypadku na całym stoisku znajdowały się tylko dwa rodzaje garnków. Tabliczka z ceną promocyjną była anonimowa. Jednak w jednej strony stoiska, niedostrzegalnej od strony wejścia na salę sprzedaży, znajdowała się standardowa informacja o cenie jednego typu garnków, właśnie tych nieobjętych promocją. Nie była ona powielona z trzech innych stron (stoiska miały formę kwadratu), mimo, że ten typ garnków zajmował ponad połowę powierzchni stoiska. Sam zauważyłem tą informację wracając z garnkiem od czytnika cen, zlokalizowanego (na stałe) na końcu całej linii regałów. Wracałem zaskoczony niemiło ceną, w tym głównie wielkością różnicy między informacją o cenie rzeczywistej a tej sugerowanej przez tabliczkę promocyjną. W mojej ocenie informacja o nieobjęciu danego produktu promocją była bardzo źle, wręcz fatalnie wyeksponowana. Na wcześniejszych stoiskach wszystko było w miarę czytelne. Ceny różnego rodzaju produktów zgadzały się z tymi na tabliczkach promocyjnych. Były rzeczywiście dość niskie i mogły uchodzić w wielu przypadkach za promocje. Jednak całość wrażenia zepsuł przypadek ostatniej półki, na której nastąpiło poważne przeoczenie ze strony obsługi.