Opinia użytkownika: Damian_204
Dotycząca firmy: Kaufland
Treść opinii: Niedawno z kolegą dwa dni pod rząd robiliśmy zakupy w hipermarkecie Kaufland. Moim osobistym zdaniem, jeden z największych marketów w mieście, przyciąga cenami, jednak odpycha czystością, wyglądem. Koszyki z odzieżą, w niedalekiej odległości od kas przypominają sklep z tanią odzieżą, a nie market. W tak dużym sklepie należałoby wprowadzić więcej czytników kodów kreskowych umożliwiając klientom sprawdzanie cen produktów. Zadbać o większą przejrzystość asortymentu. Na sklepie powinni znajdować się pracownicy, którzy pomogą klientom znaleźć odpowiedni towar, posłużą radą. Na plus jest różnica cenowa i gatunkowa towarów dostępnych w markecie. Przeciwieństwem plusa jest oczywiście minus, a tu przede wszystkim przypniemy czystość w sklepie i duże kolejki do kas. Przy istniejących kasach, czynne są tylko 3, to nie powinno się zdarzyć. Nie można pozwolić na to by klienci czekali w kolejce 20-30 minut. Porządek powinien być zachowany także przy kasach. Taśma kasy, przy której byłem obsługiwany, była brudna. Źle się na to patrzało, nie budziło to miłych uczuć. Pani kasjerka wydawała się być lekko przestraszona pracą. Zalecenia: Z głównego punktu widzenia hipermarkety nastawione są na przyjmowanie dużej ilości klientów w krótkim czasie. Należy przez to rozumieć, że w godzinach popołudniowych, w weekendy oraz w 1, 10, 15 i ostatnim dniu miesiąca ich liczba wzrośnie wielokrotnie w stosunku do dni pozostałych. Aby klienci byli zadowoleni z zakupów, nie można polegać tylko na niskich cenach. Trzeba zapewnić w 100% doskonałą obsługę personalną, jak najkrótszy czas obsługi i przede wszystkim wzbudzić przyjazne emocje poprzez uśmiech pracowniczy i czystość miejsca obsługi oraz przejrzystość towarów i ład w sklepie. Jesteście znaną i lubianą firmą, ale niestety w moim odczuciu musicie wprowadzić poprawki. Postaram się jeszcze odwiedzić Państwa sklep, z nadzieją, że sytuacja się poprawi. Czas obserwacji: 40 minut Przyznaję następujące oceny z uzasadnieniem: -Wiedza i kompetencje personelu: -5 / na sklepie nie było personelu, który był mi pomocny. Nie spotkałem nikogo kto pomógłby mi znaleźć dany produkt, więc nie mogę tutaj nic innego wpisać. Gdybym nie potrzebował takiej pomocy, wpisałbym "nie dotyczy" - w tym przypadku czuję się jednak zaniedbany. A nie mogę godzinami czekać za kimś kto mi pomoże. Zachowanie i wygląd personelu: -1 - "proszę , dziękuję, do widzenia" to słowa, które powinny być użyte w stosunku do każdego klienta. Praca za kasą, obsługa ludzi, to nie sprawy osobiste - uśmiech wprowadza miłą atmosferę - a mi brakowało obu rzeczy. Oferta, cena, asortyment: +5 - różnorodność towaru, różnorodność cen i przede wszystkim korzystne zakupy, to jest na plus. Organizacja i czas obsługi: -3 - zbyt długie kolejki, za mało czynnych kas. Wygląd miejsca obsługi: -3 - czystość, czystość i jeszcze raz czystość. Jeśli klient widzi brudną kasę (ladę) i regały oraz półki sklepowe, zaczyna się zastanawiać czy produkty są czyste i zdrowe. Końcowa ocena niestety musi być minusowa. Mam nadzieję, że po powrocie zastanę zmiany.