Opinia użytkownika: Beata_591
Dotycząca firmy: PKP Intercity
Treść opinii: Z powodu uczestnictwa w konferencji musiałam odbyć dość daleką podróż. Zdecydowałam się na transport kolejowy, ponieważ był dla mnie najbardziej optymalny. Problemy zaczęły się, kiedy chciałam uzyskać dokładne informacje na temat interesującego mnie połączenia. Wynikały one z obecności na polskim rynku różnych przewoźników. Ponieważ trasa była daleka, konieczne były przesiadki. No i właśnie. By uzyskać dane o kolejnych pociągach na poszczególnych trasach musiałam biegać pomiędzy okienkami informacji poszczególnych przewoźników. Oczywiście osoby obsługujące wyszukiwały mi tylko połączenia obsługiwane przez tego jednego przewoźnika, przez co kilkunastogodzinna podróż wydłużyłaby się do ponad doby. Synchronizacja połączeń oczywiście nie była możliwa, trzeba to było zrobić samodzielnie na podstawie informacji uzyskanych w różnych "okienkach". Przyznam, że "zaginęłabym w akcji", gdyby nie Internet. Takie działania naprawdę nie ułatwiają życia podróżnym, którzy muszą tracić czas i energię na poszukiwanie informacji. Obecność kilku usługodawców na rynku i konkurencja to jak najbardziej pożądana rzecz, tyle, że w przypadku transportu kolejowego odbywająca się kosztem klienta. Mnie jako korzystającego z usług przewoźników nie obchodzą animozje i zagrania rynkowe poszczególnych firm. Jestem zainteresowana przede wszystkim jak najsprawniejszym dotarciem do celu, bez względu na podział obsługi poszczególnych tras i odcinków. I nie wydaje mi się, że wymagam za dużo od działających w Polsce firm przewozów kolejowych, ponieważ jesteśmy dobrze rozwiniętym, europejskim państwem, obecnym w strukturach UE. To chyba do czegoś zobowiązuje. Pominę szczegółową ocenę usług poszczególnych przewoźników. W mojej opinii najlepiej wypadło PKP Intercity, a o punktualności i stanie taboru PKP Przewozy Regionalne wolę się nie wypowiadać. Generalnie nie oceniam usług kolejowych oferowanych na obszarze Polski pozytywnie.