Opinia użytkownika: Ahmeni
Dotycząca firmy: Hewlett-Packard
Treść opinii: Ostatnio byłem zmuszony złożyć zgłoszenie serwisowe notebooka HP. Ponieważ z powodu ruchomych godzin pracy nie byłem w stanie umówić się na odbiór sprzętu z kurierem, postanowiłem skorzystać z pomocy sklepu, w którym kupiony był komputer. Chciałem, by kurier odebrał sprzęt z w/w sklepu. Udałem się więc tam ze wszystkimi potrzebnymi dokumentami i uzgodniłem to ze sprzedawcą. Następnie zadzwoniłem na infolinię HP i podałem konsultantowi informacje na temat komputera: typ, part number, powód zgłoszenia. Poinformowałem także, że kontaktowałem się też wcześniej z działem technicznym i otrzymałem wstępną diagnozę, podając nawet nazwisko pracownika, który ją wystawił. Mimo to konsultant stwierdził, że muszę przeprowadzić jeszcze raz procedurę diagnostyczną z technikiem. Kazał mi uruchomić komputer, celem wykonania poleceń technika. Po kilku minutach, jakie zajęło podłączenie komputera i jego uruchomienie, przełączył mnie do działu technicznego. Następnie musiałem ponownie podać wszystkie wcześniej dane pracownikowi wsparcia technicznego. Wbrew temu, co twierdził konsultant, technik po uzyskaniu informacji o wcześniejszych uzgodnieniach z działem technicznym od razu przystąpił do wypełnienia zgłoszenia serwisowego. Jednak kiedy doszło do adresu odbioru i podałem adres sklepu, okazało się, że muszę przekazać telefon pracownikowi sklepu. Po krótkiej ich rozmowie okazało się, że "tak się nie da", po czym połączenie przekazano do innego działu, który zajmuje się obsługą partnerów handlowych, po czym pracownik sklepu musiał po raz kolejny podać wszystkie dane do zgłoszenia serwisowego. Ostatecznie czynność, która powinna zająć kilka minut, zajęła około pół godziny, a ponieważ dzwoniłem z telefonu komórkowego, całość odbyła się na mój koszt. Pracownik sklepu był cierpliwy, ale równie zbulwersowany nowymi, "lepszymi" procedurami w HP, jak ja. Na zakończenie zapytałem retorycznie "co się stało z legendarnym niegdyś serwisem HP", a sprzedawca przyznał, że nigdy wcześniej ze zgłoszeniami nie było takich problemów. Posiadam notebook HP, podobnie jak moja siostra, której wybór tej marki doradziłem - głównie ze względu na znakomity support. Teraz czuję się zwyczajnie nabity w butelkę, zważywszy, że na chwilę obecną HP wyróżnia się na rynku jedynie wygórowaną ceną.