Opinia użytkownika: Norbert
Dotycząca firmy: Urząd Miasta Poznań
Treść opinii: Pracownik w "okienku" a także kierownik oddziału, wszelkimi sposobami utrudniali mi dokonanie przemeldowania. Posiadałem podpis głównego najemcy lokalu, który wyrażał zgodę na moje zameldowanie. Niestety podpis na druku miał datę sprzed czterech miesięcy. To wzbudziło podejrzenia urzędnika, że być może na dzień dzisiejszy, gł.najemca już nie wyraża na to zgody. Dlatego w myśl art.47 (niestety nie pamiętam z jakiego kodeksu) zacytował, że: "jeśli zachodzą przesłanki ku temu, by podważyć wiarygodność dokumentu, urzędnik może odmówić przyjęcia wniosku". To żenujące, ale żaden z urzędników (łącznie z kierownikiem), nie potrafił udowodnić mi, co to znaczy "zbyt długi okres czasu". Nie pokazano mi żadnego dziennika ustaw a enigmatyczna odpowiedź, którą usłyszałem, sprawiła, że się "zagotowałem": -"no, gdyby podpis był powiedzmy sprzed tygodnia, to jeszcze". Niestety gł.najemca jest za granicą i nie ma możliwości, aby teraz się z nim skontaktować. Aby dokonać zameldowania pod nowym adresem, najpierw trzeba się wymeldować z lokalu, który opuszczam. Tak więc na obecną chwilę nie posiadam żadnego zameldowania :) Jedynym ratunkiem, jest możliwość zameldowania w trybie administracyjnym. Taki wniosek złożyłem po interwencji u samej dyrekcji !! ale okres oczekiwania na rozpatrzenie wniosku wynosi 2-4 miesięcy. Zgłosiłem oficjalną skargę, ale wątpię, by to coś pomogło. Ludzie, nie dajcie się zbywać i manipulować. Walczcie o swoje, nawet przed samym "panem bogiem" urzędu.