Opinia użytkownika: Iskierka_1
Dotycząca firmy: Urząd Skarbowy Sopot
Treść opinii: W zeszłym roku zakończyłam działalność gospodarczą. Zgodnie z obecnie obowiązującymi przepisami wystarczy wypełnić jedne druczek o wyrejestrowaniu z działalności gospodarczej i złożyć w urzędzie miasta w odpowiedniej do tego komórce organizacyjnej i po sprawie. Tak też zrobiłam. Zaniosłam formularz do urzędu i pani bez słowa mi go przyjęła. Mniej więcej miesiąc po wyrejestrowaniu działalności dostałam wezwanie do Urzędu Skarbowego bym dopełniła wszystkich wymogów związanych z zakończeniem działalności. Udałam się do Urzędu Skarbowego wraz kopią dokumentu złożonego w Urzędzie Miasta. Pani poinformowała mnie, że to co zrobiłam jest niewystarczajace. Fakt, że Urząd Miasta informuje ich o zaprzestaniu prowadzenia działalności ale sam podatnik musi jeszcze zrobić aktualizację na druku NIP 3. Niedopełnienie tej formalności grozi ukaraniem. Urząd Skarbowy dopiero po około miesiącu wysyła wezwania gdyż bardzo często zdarza się, że w między czasie ludzie sami gdzieś dowiadują iż jest taki obowiązek i przychodzą. Powiedziała również, ze mam się nie martwić bo oni karają w takich sprawach w ostateczności jak ktoś ewidentnie nie chce przyjść i wypełnić dokumentów. Wypełniłam druk, podziękowałam pani za wyjaśnienia i życzliwość i wyszłam.