Opinia użytkownika: Astrum
Dotycząca firmy: MPK Kraków
Treść opinii: Chciałam wrócić tramwajem do domu. Wsiadałam na przystanku na Rondzie Mogilskim – to duży punkt komunikacyjny, w którym przecinają się różne linie tramwajowe. Chciałam kupić w automacie bilet więc poszłam do automatu Krakowskiej Karty Miejskiej. Zauważyłam na Rondzie tylko jeden, stojący pod wiatą przystanku. Ponieważ padał dość mocny deszcz musiałam przepraszać ludzi stojących pod wiatą, żeby przepuścili mnie do automatu. Pod wiatami we wszystkich kierunkach był tłok. Myślę, że w punkcie w którym bardzo dużo ludzi wsiada do tramwajów bądź się przesiada powinna być większa ilość zadaszeń, jak również więcej niż jeden automat biletowy – do tego przy którym stałam była kolejka, co dodatkowo zmniejszało ilość miejsc dla czekających na tramwaj. Uważam więc, że byłoby lepiej, gdyby MPK dopasowywało wielkość swoich przystanków do miejsc, w których się te przystanki będą znajdować i uzależniało je od ilości ludzi, którzy w tym miejscu będą czekali na komunikację miejską. MPK wprowadziło też zapowiadanie głosowe na niektórych przystankach. Z głośników rozlega się komunikat, że jest „możliwość przesiadki na inne linie autobusowe”. Moim zdaniem ten komunikat jest zbyt ogólny i nic nie wnosi. Dla osoby nie znającej przystanków ani schematu połączeń to jest komunikat i tak nie jest pomocny.