Opinia użytkownika: Błażej_30
Dotycząca firmy: Apple store
Treść opinii: Kolejnym sklepem gdzie udałem się by zasięgnąć nieco informacji na temat Ipoda był sklep Apple mieszczący się w centrum handlowym Silesia. Przed centrum znajduje się duży parking, więc niema problemów z zaparkowaniem samochodu. Punkt sprzedaży nie zajmuje dużej powierzchni jednakże na sklepie dostępne są wszystkie produkty Apple oraz dodatki do nich takie jak: pokrowce, folie ochronne, etui itd. Wnętrze sklepu jest bardzo czyste, nowoczesne. Niema w nich rzeczy, obiektów, które przeszkadzałyby w zakupach. Produkty wystawione są z boku sklepu na specjalnych półkach oraz e centralnym punkcie sklepu gdzie możemy podziwiać Ipody.W przypadku macbooków istnieje możliwość zapoznania się z nimi, z ich obsługą. Produkty te są aktywne cały czas. Gdy zechcemy z nich skorzystać podchodzi do nas sprzedawca, który oferuje nam pomoc w posługiwaniu się sprzętem a gdy jej nie potrzebujemy informuję, iż w razie pytań jest do dyspozycji. Jeśli chodzi o Ipody to niestety dużym minusem jest fakt, iż Ipody możemy obejrzeć sobie tylko, kiedy są wyłączone. Modele są zaprezentowane tylko na półce. Moim zdaniem jest to duży minus. Ipod to kosztowne urządzenie i byłoby dużo korzystniej gdyby sprzedawca mógł zaprezentować w pełni funkcjonalność tego urządzania. Oznaczenia cenowe w sklepie były niewidoczne. Modeli Ipodów było kilka i jedyne oznaczenie, które się tam znajdowała to „ cena od „. O ceny poszczególnych modeli trzeba było pytać już sprzedawcę. Jeśli chodzi o obsługę na sali sprzedażowej to obecnych było 2 sprzedawców ( Młodzi mężczyźni). Ubrani byli w koszulki firmowe reklamujące produkt firmowy. Po paru minutach przebywania w sklepie zostałem zapytany przez sprzedawcę czy może mi w czymś doradzić. Jego wiedza na temat produktów była moim zdaniem niewystarczająca. Stwierdzenie typu „ na Ipoda jest mnóstwo aplikacji” jest moim zdaniem nietrafne. Sprzedawca powinien niejako „ zareklamować” produkt i umieć podać przykłady takich aplikacji a idealnie by było gdyby można je było zaprezentować klientowi. Jako, iż Apple dla swych produktów niema platformy w polskim języku i obsłudze polskiej waluty wszelkie płatności przy korzystaniu ( ściąganie gier, aplikacji płatnych) odbywa się przez amerykańskie strony. Miałem wrażenie, że sprzedawcy niechętnie o tym informują, jakby bali się, iż fakt ten zniechęci klienta do zakupu. Moim zdaniem nie powinni tego robić. Trzeba jasno powiedzieć klientowi, że taka sytuacja występuje i jest ona niezależna od sprzedawcy. Klient musi mieć tą świadomość przy zakupie by potem nie miał do nas pretensji, że nie poinformowaliśmy go o tym fakcie przy zakupie. Sklep jest czynny od 10-21 w każdy dzień tygodnia. Jeśli chodzi o cenny to Ipody w porównaniu z poprzednim sklepem, który odwiedziłem są droższe o ok. 50 złotych. Mimo małych błędów w podejściu do klienta malutki plus dla tego punktu sprzedaży.