Opinia użytkownika: Sabina_69
Dotycząca firmy: PZU
Treść opinii: PZU jest firmą ze sporym doświadczeniem i stażem na polskim rynku, dlatego zawsze budziło zaufanie zarówno u moich bliskich jak i u mnie. Ubezpieczaliśmy przede wszystkim auta i nigdy nie było większego kłopotu z wypłata odszkodowań, a czas realizacji zleceń nie budził zastrzeżeń. Niedawno jednak nastąpiło wydarzenie, które całkowicie przekreśla moje dobre zdanie o tym ubezpieczycielu. W lutym mój mąż zakończył spłatę leasingu za samochód. Ponieważ prawnie nastąpiła zmiana właściciela auta (z firmy leasingowej na nas), należało uregulować sprawy związane z ubezpieczeniem auta. Nadmieniam, że to mąż, jako użytkownik samochodu, z upoważnienia leasingodawcy, we własnym zakresie wybierał ubezpieczyciela i było to właśnie PZU. Po wykupie auta należało zrezygnować ze starego ubezpieczenia i wykupić nowe. Ponieważ oferta PZU drastycznie się pogorsszyła, postanowiliśmy zmienić ubezpieczyciela na Uniqe. Do tego etapu wszystko przebiegało pomyślnie. Potem jednak mąż postanowił zwrócić się do PZU o zwrot niewykorzystanej składki, jaka została zapłacona do końca pierwotnej umowy (ok. 1000zł). W tym celu udaliśmy się do oddziału PZU na ulicy Zygmuntowskiej, aby zasięgnąć informacji odnośnie procedur. Już same kolejki i niezbyt dobra organizacja obsługi klienta nas zniechęciły. Do tego nieszczególnie miła pani w arogancki sposób poinformowała nas, że nawet nie mamy czego tu szukać, ponieważ zwrot składki należy się firmie leasingowej, która figurowała jako właściciel auta. Mój mąż odpowiedział, że wie o tym, ale firma upoważnia go do odbioru tej składki, gdyż to on fizycznie za nią zapłacił, i że lada dzień otrzyma stosowne upoważnienie w tej sprawie. Pani stwierdziła, że nic to nie da, ponieważ takie upoważnienie do niczego nas nie upoważnia. Odeszliśmy wtedy z kwitkiem, przekonani, że pani chyba nie do końca rozumie znaczenie dokumentu upoważniającego. Wróciliśmy za jakiś czas ze wspomnianym dokumentem. Druga, jeszcze bardziej niemiła pani oświadczyła, że ona nigdy w życiu nie widziała TAKIEGO upoważnienia, więc na pewno jest ono nieważne. Nie wiem, co nas zirytowało bardziej - arogancja czy pokrywanie niekompetencji zgryźliwością i wywyższaniem się. Mój mąż zapytał czy mimo to może wypełnić wniosek o zwrot kosztów. Pani stwierdziła, że owszem może, ale na pewno i tak nic to nie da, bo ona nie spotkała się z takim upoważnieniem i nie ma szans, żeby ktokolwiek je uhonorował. A poza tym ten wysłany wniosek na pewno do nas wróci i lepiej żebyśmy sobie dali spokój. Mąż wniosek wypełnił mimo wszystko i wyszliśmy stamtąd zdegustowani, z przeświadczeniem, że składki nie da się odzyskać, chyba, że poprzez fatygowanie firmy leasingowej, która ma przecież ważniejsze sprawy na głowie, niż odzyskiwanie nie swoich pieniędzy. Jakie więc było nasze zdziwienie, gdy po niecałym miesiącu dostaliśmy przelew z należną składką. Nic innego nie przyszło nam wtedy do głowy, poza stwierdzeniem, że PZU celowo mnoży tego typu procedury i piętrzy problemy, żeby klienci po prostu dali sobie spokój z dochodzeniem zwrotu podobnych świadczeń. Gdyby była to mniejsza kwota, albo gdybyśmy bardziej pokładali wiarę w nieomylność urzędników, to po prostu byśmy odpuścili i pieniążki zostałyby w czyjejś kieszeni. I pewnie wielu klientów tak robi, bo może nawet nie zdają sobie sprawy, że mają rację, dochodząc swoich praw. Zastanawiam się tylko kto jest tu winny - system, czy niekompetentni pracownicy? Ponieważ do tej pory nie mieliśmy większych problemów z PZU, dlatego moja ocena nie jest maksymalnie negatywna, chociaż ta cała sprawa bardzo nas zraziła do tej firmy. To smutne, że tego typu instytucja nie dba o swoich klientów, piętrzy im coraz to nowe trudności i podkopuje budowane przez lata zaufanie. W ostatnich latach na rynku przybywa konkurencji, lecz PZU zamiast przyciągać klientów do siebie, odpycha ich. I nic dziwnego, że odchodzą. Część z nich nadal przedkłada lata doświadczeń nad promocyjne ceny, jednak może to nie wystarczyć, kiedy w grę wchodzi brak szacunku dla klienta.