Opinia użytkownika: Grzegorz_89
Dotycząca firmy: Bank BPH
Treść opinii: Usiłowałem dodzwonić się na infolinię banku BPH w celu uzyskania informacji o procedurze zamknięcia umowy kredytowej. Przed połączeniem się z doradcą banku, system infolinii polecił mi wpisywać szereg informacji oraz po przymusowym wysłuchiwaniu poleceń musiałem wybierać klawisze telefonu w zależności od opcji - np. obsługa karty wciśnij "1" , obsługa rachunku kredytowego wciśnij "2" itd. W infolinii banku BPH nie było możliwości poczekania na połączenie z doradcą, wysłuchując jakiejś melodii, jak w innych infoliniach. W celu "doczekania się" na połączenie, zapewniając mnie, że to dla przyspieszenia połączenia i mojego bezpieczeństwa zmuszono mnie do podania ( wciśnięcia na klawiaturze telefonu): nr PESEL, ostatnich 4 cyfr karty kredytowej, 3 pierwszych liter nazwiska panieńskiego matki, następnie zostałem zmuszony do ustanowienia i potwierdzenia nr PIN. Wcześniej wysłuchałem salda mojego rachunku i wiele ofert banku, musiałem też przyciskać numery na klawiaturze telefonu będąc przekierowywanym w rożne obszary systemu. Na koniec, gdy usłyszałem głos doradcy banku, poproszony zostałem o przedstawienie się. Pani doradca banku powiedziała mi, że moje dane, w tym PESEL, mogły dostać się w niepowołane ręce. Pozostaje zapytać - po co musiałem wbijać do systemu pozostałe dane - np. nazwisko matki. Nadmieniam, że jeżeli nie wpisałem nr PESEL, zostałem rozłączony, nie wpisałem pierwszych liter nazwiska matki (zawiera literę polską "ą, ę ) zostałem rozłączony. Kilkanaście minut połączenia było na mój koszt ( nie korzystałem z nr 0 801 ). Proponuję, aby bank BPH zastanowił się nad szybkością obsługi i celowością pozyskiwania tylu danych osobowych przez telefon. Skutek był taki rozmowy, że informację potrzebną uzyskałem w kilka sekund, umowę kredytową muszę jednak rozwiązać pisemnie, wysyłając wypowiedzenie listem lub faksem. Nagrywana rozmowa, poprzedzona wieloma danymi osobowymi rejestrowanymi przez system banku okazała się niewystarczająca. Jestem bardzo niezadowolony z jakości obsługi banku BPH.