Opinia użytkownika: zarejestrowany-uzytkownik
Dotycząca firmy: Allegro
Treść opinii: Z serwisu Allegro korzystam na co dzień jako sprzedający i kupujący. Jest bardzo przejrzyście zbudowany i zawiera bardzo przydatne funkcje. Jest to największy i najbardziej wiarygodny w Polsce serwis aukcyjny. Posiada 10 mln użytkowników. To sprawia, że jest to największy "hipermarket" w Polsce. Pracuje 24 godz. na dobę przez 7 dni w tygodniu. Serwis jest tak zbudowany, że mogą z niego korzystać zarówno osoby początkujące, jak i te, które poznały już wszystkie tajniki handlu w internecie. Allegro jest niewątpliwie liderem. Niestety wykorzystuje tę swoją pozycję rynkową i dość wysoko winduje ceny. Np. opłata za sprzedaż ubrań wynosi 3% od obrotu. To dość wysoka opłata. W internecie trzeba sprzedawać tanio, można znaleźć klientów pod warunkiem, że sprzedaje się w atrakcyjnych cenach, co oznacza, że trzeba sprzedawać na najniższych marżach. To 3% pobierane przez Allegro oprócz ceny za wystawienie przedmiotu czasami "zjada" całą marżę. Mam również zastrzeżenia odnośnie organizowanych przez Allegro szkoleń. Szkolenia te są ewidentnie formą promocji serwisu. Są to działania edukacyjne, których celem jest tak wyedukować uczestników, że korzystali z Allegro i korzystali więcej. Dlaczego więc kosztują 100zł. Odnośnie wiedzy osób pracujących - każdy kontakt oceniam pozytywnie. Zarówno mailowy, jak i osób, które widziałam na szkoleniach.