Opinia użytkownika: Błażej_30
Dotycząca firmy: UPC
Treść opinii: O kończącej się umowie pakietowej obejmującej usługi – telefon, Internet oraz telewizję przypomniała mi konsultantka z działu sprzedaży UPC. Konsultantka przedstawiła się, wyjaśniła, w jakiej sprawie telefonuje. Zapytała również czy to odpowiednia dla mnie chwila by mogła mi przekazać mi szczegóły dotyczące nowych możliwości, jakie mam przy podpisaniu nowej umowy. UPC wprowadziło w ostatnim czasie wiele nowych usług, więc z wielką uwagą wysłuchałem szczegółów oferty. Oferta była bardzo urozmaicona, ale fakt ten sprawił, iż bardzo trudno jest się zdecydować przez telefon w jednej chwili w tak ważnej sprawie. Dodatkowo konsultantka wspomniała, iż w ostatnim czasie technicy prowadzą dużo prac i terminy realizacji podłączenia są 2-3 tygodniowe. Poprosiłem o kilka dni do namysłu. Umówiliśmy się na rozmowę za dwa dni. W umówiony dzień i przedziale czasowym konsultantka niestety nie ponowiła kontaktu. W dobie systemów CRM, który niewątpliwie posiada UPC uważam, iż takie potraktowanie klienta nie powinno się zdarzyć. Kontakt z konsultantem ponowiłem 2 dni później. Przejrzawszy ofertę w Internecie byłem zdecydowany na rezygnację z usługi telefonu oraz przejście na odbiór telewizji cyfrowej oraz zwiększenie prędkości internetu. Oferta ta według regulaminu promocji zawartego na stronie internetowej była przeznaczona dla nowych klientów oraz tych, którzy dotychczas posiadali jedną z usług UPC. Zdziwiło mnie to, bo wydaje mi się, że klient, który już od paru lat regularnie korzysta z usług firmy powinien mieć dostęp do takich ofert. Konsultantka upewniła mnie, iż ta oferta NIE jest przeznaczona dla nowych klientów, ale tylko dla tych, którzy posiadają już jedną z usług UPC.W tej sytuacji konsultantka wykazała się kompletnym brakiem nieznajomości oferty. Według pierwszego punktu w regulaminie dotyczącego uczestników promocji wyraźnie jest napisane, że oferta dotyczy osób, które 3 miesiące przed przystąpieniem do promocji nie były abonentami w zakresie tych usług. Zaproponowała mi ofertę z telewizji cyfrowej, internet oraz telefon w jednym pakiecie. Najwyraźniej skupiła się jedynie na sprzedaży usług a nie na słuchaniu potrzeb klienta oraz próbach by dopasować ofertę do jego oczekiwań gdyż na wstępie rozmowy potwierdziłem, iż nie interesuję mnie pakiet z telefonem. Argumentem konsultantki na taką zawarcie umowy w takim pakiecie był fakt, iż telefon mam za darmo gdybym zdecydował się na taki potrójny pakiet. Dla porównania Internet oraz TV cyfrową kosztuje 135 złotych w pakiecie z programami High Definition. Dodając do tego telefon płaciłbym 180 złotych, więc wychodzi na to, iż darmowy telefon wcale nie jest taki darmowy. Podziękowałem za przedstawienie oferty, zdecydowałem się, iż nie będę w tej chwili podpisywać nowej umowy. Moja negatywna ocena wynika z faktu, iż konsultantka bardziej dążyła do sprzedaży usług niż na skupieniu się na potrzebach klienta. Do tego, co jest bardziej karygodne przedstawiła klientowi błędne informacje na temat oferty. Po tej rozmowie postanowiłem wybrać się do biura obsługi klienta by osobiście przekonać się, jakie są warunki interesującej mnie promocji oraz z jej zasadami.