Opinia użytkownika: Marek_435
Dotycząca firmy: Carrefour Express
Treść opinii: Data obserwacji / obiekt : 27.03.2010/ Carrefour Express Moja ocena dotyczy : Łatwości i szybkości dokonywania zakupów Cel kontaktu / wizyty : Proste zakupy spożywcze Przebieg zdarzenia : Około godziny16-tej w sobotę pojechałem na małe zakupy spożywcze do sklepu sieci Carrefour o przydomku Express. Parking przy sklepie jest zorganizowany nie najlepiej, gdyż nie ma wyraźnie wytyczonych miejsc. Zwyczajowo klienci parkują jednak w taki sposób, że przestrzeń jest wykorzystana optymalnie i nie zdarzyło mi się jeszcze nie znaleźć miejsca dla auta. Wózki są dostępne łatwo, a koszyków także nie brakuje, jak to się zdarza w konkurencyjnejnych sieciach. Wejście przez jednokierunkową bramkę i zator. Wystarczy, że jedna osoba zatrzyma się przy prasie... . Dalej dział warzywny z obowiązkowym ważeniem towaru, to przeżytek - konkurencja wyeliminowała tę czynność już dawno. Moje zakupy sprowadzały się do pieczywa (miła niespodzianka – świeże bułeczki w sobotę po południu), dżemu, papierowych ręczników, wody i wina. Aż do przedostatniego elementu szło gładko (mało ludzi, dobra ekspozycja towarów). Niestety w alejce z wodą trafiłem na wózek widłowy i brak „objazdu”. Panie obsługujące wózek narzekały, że przedstawiciele handlowi zastawiają ciągi komunikacyjne. Po dłuższej chwili personel uporał się z paletą zgrzewek wody i już pozostał mi tylko zakup wina. I tu największy problem: osobne stoisko z alkoholem (pierwotnie miało dwa wejścia) obecnie z dwukierunkową komunikacją i skrzyżowaniem z wyjściem z dwóch innych alejek tuż przy samej kasie, obsługującej także klientów lotto. Zamysł organizacji tej części sklepu był inny, ale z czasem, na moich oczach doszło do wypaczenia początkowej idei. Suma sumarum tłok, nie wiadomo kto był pierwszy i bliskie spotkania w gronie smakoszy różnych cenowo trunków. Po dłuższym (jak na ekspresowe zakupy) czekaniu w kolejce wreszcie u celu. Kasjerka sprawna i sympatyczna, więc można by rzec „happy end”. Podsumowanie : Dobre pomysły, niskie ceny i niezły wybór artykułów kontra „wąskie gardła”, problemy organizacyjne. Moje sugestie : Pójść za hasłem "Express" i utorować klientom łatwiejszą drogę do kasy.