Opinia użytkownika: Marek_435
Dotycząca firmy: PZU
Treść opinii: Data obserwacji / obiekt : 22.03.2010 / PZU.PL Moja ocena dotyczy : Strony internetowej PZU Cel kontaktu / wizyty : Zapoznanie się z przekazem, ocena użyteczności i jakości strony www Przebieg zdarzenia : Wpisałem w wyszukiwarkę hasło „PZU”. Jako link sponsorowany u góry wyświetlił się link do strony pzu.pl Strona jest więc łatwo dostępna i ma najprostszą i najlepszą domenę - „nazwa” kropka pl , bez „com” przed pl ani innego zbędnego członu. Za to firmie należy się +. Na stronie głównej możemy zobaczyć spoty reklamowe PZU. Pierwszy z nich widziałem już w TV i już wtedy wydał mi się nieudany. Teraz obejrzałem go trzy razy i upewniłem się: pseudoamatorska konwencja w połączeniu z brakiem błyskotliwego pomysłu daje bardzo kiepski efekt. Na stronie www.pzu.pl mamy kilka filmików, wszystkie są szare, smutne w odbiorze (przez fakt pozorowania nagrań małą kamerą video), przygnębiające i w żaden sposób nie zachęcają do kontaktu z firmą. Nie jest pokazana najmniejsza korzyść dla ubezpieczającego się w PZU. Filmy straszą, a to jak wiadomo w reklamie jest stąpaniem po bardzo kruchym lodzie. Największy mój zarzut do pomysłodawców tych spotów reklamowych brzmi: nikt nie chce utożsamiać się z pechowcem, fajtłapą, niedzielnym czy roztargnionym kierowcą. Efektem obejrzenia spotu jest więc niechęć do skorzystania z usług PZU i dokooptowanie do grona nieciekawych ludzi pokazanych na filmikach. Brak jakiegokolwiek zabawnego akcentu lub pointy, które mogłyby tłumaczyć pseudoamatorską konwencję i przywodzić na myśl śmieszne filmy chętnie oglądane w internecie, to ostatni gwóźdź do trumny tej kampanii reklamowej. Podsumowanie : I część mojego oglądu strony PZU.pl wypada bardzo niekorzystnie dla tej firmy c.d.n. Moje sugestie : Rozumiem, że skoro PZU wydało pieniądze na nakręcenie tych filmów korzysta z nich także na www. Ja jednak radziłbym czym prędzej zdjąć je, aby nie szkodziły więcej.