Zgłoś nadużycie

Opinia użytkownika: zarejestrowany-uzytkownik

Dotycząca firmy: PKO BP

Treść opinii: Tego dnia udałam się do placówki PKO BP w celu zgłoszenia chęci spłaty większej części kredytu konsumpcyjnego zaciągniętego ponad rok temu. Pozostało mi do spłaty na ten dzień ok. 8 000,00 zł i chciałam złożyć dyspozycję spłaty 2 500, 00 zł kapitału zmniejszając w zswiązku z tym raty kapitałowo-odsetkowe i pozostawiajc długość okresu kredytowania bez zmian. Na miejscu Pani poinformowała mnie, że taka opcja jest obciążona jest prowizją 130 zł, więc zrezygnowałam z tej opcji na rzecz skrócenia okresu kredytowania. Gdy byłam juz w domu przejrzałam umowę i tabelę opłat i prowizji banku a tam czarno na białym napisane "zmiana harmonogramu spłat kredytu nie podlega prowizji w przypadku wcześniejszej spłaty kredytu lub jego części". Spojrzałam też na operację pobrania przez bank 2 500,00 zł dyspozycji i jakież było moje zdziwienie gdy w historii zobaczyłam 2 400,00 spłata kredytu i ok. 100 zł spłata odsetek (jest to niezgodne z prawem bankowym). Udałam się więc znowu do placówki z umową , tabela opłat i prowizji i innymi dokumentami. Jakież były tłumaczenia pracowników? "To system przez pomyłkę wziął 100 zł na odsetki"(gdybym nie zauważyła to już - 100 zł); "Ma Pani rację po rozmowie z centrala taka opcja spłaty części kredytu jest wolna od prowizji (gdybym nie zauważyła to kolejne - 130 zł)"; i co najważniejsze po przeksięgowaniu i dopłacie przeze mnie jeszcze pewnej kwoty spłaty kapitału zaoszczędziłam na odsetkach ok. 900 zł a skracając ten okres kredytowania zaoszczędziłabym tylko ok. 300 zł. Tak więc pracownicy banku przez swoją niewiedzę i pomyłki systemowe mogli doprowadzić do tego, że byłabym "w plecy" ok 1 000 zł. Do tej pory nie mieści mi się to w głowie. Fakt pracownik i kierownik byli mieli, uprzejmi i przeprosili mnie ale nie zmienia to faktu, że taka nierzetelność odbija się na nas konsumentach. Mam zamiar zrezygnować całkowicie z usług tego banku.