Zgłoś nadużycie

Opinia użytkownika: zarejestrowany-uzytkownik

Dotycząca firmy: TVP

Treść opinii: W telewizji publicznej ostatnimi czasy szeroko promowany jest nowy konkurs smsowy, którym "twarze" TVP zachęcają widzów do udziału w nim poprzez wysłanie wiadomości tekstowej, której koszt wynosi 3,66 zł. Całość akcji jest promowana pod hasłami nader słusznymi. Zgodnie ze słowami reklamy telewizja chce nagrodzić osoby płacące abonament. Ma się to odbyć poprzez przyznanie im różnych nagród, z samochodem i laptopami włącznie. Niestety warunkiem uczestnictwa w konkursie jest wysłanie smsa o nic niemówiącej treści, a o określonym, dość wysokim koszcie. W reklamie padają wręcz słowa, że każdy sms wygrywa. Stworzona w ten sposób całość jest kuriozalna. Jeśli płacisz abonament wyślij smsa za 3,66 a z pewnością dostaniesz jakąś nagrodę. A może nawet wygrasz samochód. Tylko w tym problem, że reklama nie informuje w jaki sposób, jaką drogą, przy wykorzystaniu jakich procedur następuje weryfikacja danych określonej osoby, aby wykazać, czy płaci ona abonament. Z drugiej strony osoby, które abonamentu nie płacą są jakby wykluczeni z grona potencjalnych konkursowiczów. W ten sposób konkurs staje się rzeczywiście nieekonomiczny i TVP dokłada do niego potężne kwoty.Z abonamentu. Ale wobec deficytu w budżecie telewizji publicznej pojawia się pytanie, skąd ma na to pieniądze? Wydaje mi się, że ten konkurs to zwykłe naciąganie widzów na koszt publiczny. Reklama kłamie w żywe oczy i to, co gwiazdy i twarze TVP w niej mówią, są nieudolnie skonstruowaną formą wyciągnięcia do widzów pieniędzy dla podbudowania finansów. TVP powinna lepiej konstruować swoją politykę naprawy wizerunku, jeśli naprawdę dąży do odbudowy swojej pozycji na polskim rynku. Ta reklama z pewnością działa w przeciwnym kierunku.