Opinia użytkownika: zarejestrowany-uzytkownik
Dotycząca firmy: H&M
Treść opinii: Sklep mieści się w centrum handlowym King Cross Marcelin. Sklep jest duży i obszerny. Klienci czują się w nim jak w markecie. Sklep posiada swa wejścia. Dodatkowo część asortymentu oferowana jest w lokalu na piętrze. Można się tam dostać jedynie ruchomymi schodami, zlokalizowanymi w centrum sklepu na parterze. Duża powierzchnia lokalu sprawia, że stoiska z towarem ustawione są dość przestronnie i każdy może się swobodnie poruszać między nimi, nie obawiając się wąskich przejść czy wystających wieszaków. Sklep podzielony jest na kilka części, wyraźnie ukierunkowanych pod względem oferowanych w nich towarów. Układ asortymentu jest poprawny i nie wzbudza żadnych uwag. Niestety produkty wiszące na najwyższych hakach są poza zasięgiem rąk klientów o przeciętnym wzroście. W kilku miejscach zauważyłem także brak cen, co w sklepie tego typu wzbudza poważne zastrzeżenia. Kolejnym mankamentem jest jakość obsługi. W czasie mojej wizyty pracownicy sklepu byli praktycznie niezauważalni. Udało mi się dostrzec zaledwie kilka osób z obsługi H&M, co przy tych rozmiarach sklepu stanowiło kroplę w morzu potrzeb. Nikt też nie pośpieszył mi z pomocą gdy przyglądałem się ubraniom, nawet tym, które wisiały bardzo wysoko i których nie mogłem zdjąć. W końcu ostatnią wadą, mającą jednak duży wpływ na moją ocenę, było znajdujące się w przebieralni lustro. Otóż przy kabinach ustawiono duże lustro, w którym każdy może się swobodnie przejrzeć. Jednak przy bliższej i dokładniejszej obserwacji bez problemu zauważyłem, że lustro kłamie. I to kłamie w bezczelny sposób. Wydłuża ono sylwetkę osoby przeglądającej się w nim, jednocześnie wywołując wrażenie smuklejszej sylwetki, niż to jest w rzeczywistości. Bardzo mi się to nie spodobało. Tym bardziej, że właśnie od wrażeń wzrokowych zależy często decyzja zakupu. Poza powyższymi wadami sklep posiada same plusy. Oprócz tych nadmienionych do walorów lokalu zaliczyć można bardzo dobre oświetlenie, czystość podłogi, przejrzysty układ towaru, szybką obsługę przy kasie, porządnie ubranych i względnie uprzejmych pracowników przy kasach oraz proporcjonalnie dobre ceny. Na plus zaliczyć można też szerokie, czyste, wygodne, pojemne przebieralnie. Mają one nie tylko dobrze zaplanowany układ wewnętrzny. Prezentują się bardzo ładnie i miło dla oka. Posiadają w końcu dobrze zaplanowany system zwrotu ubrań na półki – wszelkie przymierzane produkty można odwiesić na wieszak zlokalizowany przy wejściu do przebieralni, całkowicie pozbawiając się przykrego obowiązku szukania stoisk, z których ściągnęło się dany produkt. A w wielu innych, konkurencyjnych lokalach stanowi to przykrą codzienność. Jak więc widać H&M jest sklepem o zróżnicowanym poziomie jakości różnych ważnych elementów organizacyjnych, składających się na całokształt jakości obsługi. Stąd ostateczna ocena jest przeciętna.