Opinia użytkownika: zarejestrowany-uzytkownik
Dotycząca firmy: Adomex
Treść opinii: Obserwacja dotyczy marketingu i kontaktu mailowego z Biurem Pośrednictwa Nieruchomośćiami "Adobex". Mam ograniczoną zdolność kredytową na kredyt hipoteczny, więc bardzo interesują mnie tanie mieszkania. Ogłoszenie w/w pośrednika znalazłam na jednym z portali ogłoszeniowych. Ogłoszenie brzmi w sposób następujący: "Duży wybór mieszkań 2 pokojowych od 160tys zł !!!! Posiadamy w ofercie mieszkania 2 pokojowe od 165 tyś zł. Lokalizacja Poznań i okolice." (cytat dosłowny, bez poprawiania błędów). Wiedząć, że 160tys. zł to nie jest cena, za którą można kupić mieszkanie 2-pokojowe w Poznaniu, postanowiłam - w odpowiedzi na ogłoszenie pośrednika - wysłać zapytanie czy pośrednik ma w ofercie mieszkania w Poznaniu, znajdujące się niedaleko komunikacji miejskiej,w cenie nie przekraczającej 200tys. zł o pomieszczeniach całkowicie niezależnych. Następnego dnia otrzymałam, mailową, odpowiedź, że owszem mają kilka takich mieszkań. Poszukuję mieszkania już jakiś czas i, dla mnie, liczą się konkrety a nie enigmatyczne powiedzenie: "mamy kilka mieszkań". Konkretnych propozycji mieszkań zabrakło mi w tym mailu (od innych pośredników, w odpowiedzi, otrzymywałam choćby opis jednego mieszkania wraz z ceną i lokalizacją). W mailu podany był, prócz numeru telefonu, adres strony internetowej biura. Nie chcąc tracić czasu i pieniędzy na telefony, postanowiłam odwiedzić stronę internetową pośrednika. Strona jest schludna i dobrze zorganizowana. Utrzymana jest w kolorystyce zielono-białej, co powoduje, że wzrok się nie męczy a stronę przyjemnie się ogląda. Po lewej stronie jest menu, w którym łatwo jest się odnaleźć (jest ono podzielone na kilka sekcji, umieszczonych w oddzielnych ramkach: menu, sprzedaż, kontakt, kredyty. Każda z sekcji jest systematycznie podzielona na kilka odnośników - np w sekcji sprzedaż znajdują się linki: domy, mieszkania, lokale, działki , grunty). Po kliknięciu na którykolwiek z linków menu, jego zawartość jest wyświetlana w sekcji głównej strony. Podoba mi się to, że w żadnej z sekcji strony nie ma agresywnych, mrugających banerów, buttonów i innych, zbędnych, ozdobników odwracających uwagę od treści. Wybrałam zatem z sekcji "sprzedaż" mieszkania, które posortowałam wg ceny (przeglądane oferty można, jednym kliknięciem, posortować wg ceny, metrażu lub wielkości działki). Niestety, wbrew temu, co firma napisała mi w mailu, nie znalazłam żadnego mieszkania 2-pokojowego w Poznaniu o pomieszczeniach niezależnych, w cenie do 200tys. zł (najtańsze mieszkanie, które spełniało te 3 kryteria, było wystawione w cenie 250tys. zł - drożej niż podobne mieszkania wystawiane u innych pośredników, czy w ofertach bezpośrednich). Poczułam się oszukana - z jednej strony otrzymuję od firmy maila z informacją, że mają w ofercie takie mieszkania, a z drugiej - po przeszukaniu ofert na stronie internetowej, żadnego takiego nie znalazłam. Uważam, że albo nie należy wprowadzać klientów w błąd (jeśli rzeczywiście firma nie ma w ofercie mieszkań, o które zapytałam), albo przedstawiać konkretną propozycję na moje zapytanie mailowe (jeśli firma ma w ofercie takie mieszkania, ale z jakichś względów nie opublikowała ich na stronie internetowej) lub umieścić je na swojej stronie internetowej (jeśli rzeczywiśćie są w ofercie biura).