Opinia użytkownika: zarejestrowany-uzytkownik
Dotycząca firmy: PZU
Treść opinii: Miałem wypadek w tamtym roku. Sprawca był ubezpieczony w PZU. W moim przypadku PZU nie zgodziło się na naprawę samochodu uznali, że byłaby ona nie uzasadniona ekonomicznie, odmówili w ten sposób naprawy samochodu. Podczas wyceny naprawy zawyżyli wartość naprawy zaniżając jednocześnie wartość wraka, udowodniając, że naprawa jest nie uzasadniona ekonomicznie. Zaproponowali wystawienie wraka na aukcje i tak się stało - znalazł się nabywca. Najciekawsza jest wycena na podstawie której wypłacili odszkodowanie z której wynika, że wycena naprawy była znacznie zaniżona jakieś 40-45 % wartości samochodu. Czyli zaniżyli wartość naprawy aby wypłacić jak najmniejsze odszkodowanie, jednocześnie wartość wraka znacznie została zawyżona podczas aukcji (uszkodzenia jednak nie były zapewne tak duże jak to przedstawiło PZU). W sumie odszkodowanie + kwora za sprzedaż wraka dała sumę za którą nie było można kupić samochodu który straciłem (trzy tygodnie poszukiwać). PZU przy tym wszystkim zachowuje totalną dezinformację powodując że klient./poszkodowany w sumie sam nie wie co ma robić i jakie prawa posiada. PZU odmawia wypłacenia pozostałych roszczeń związanych z przywróceniem stanu sprzed szkody. Kupiłem inny samochód tej samej marki, ten sam silnik, rocznik ten sam, wyposażenie takie same. Jednak jest to hatchback (miałem kombi) - przeczuwając, że PZU będzie robić problemy podczas wypłacania dalszych naszych roszczeń kupiliśmy z żoną mniejszy/tańszy samochód. Nie zwrócili m.in. kosztów przeglądu rejestracyjnego, różnicy między wypłaconym odszkodowaniem a wartością kupionego samochodu (ten sam rocznik, silnik taki sam, różnica jest taka że kupiłem tańszą, mniejszą wersję hatchback - wypadkowi uległ kombi - który na rynku jest droższy i posiada lepsze osiągi na drodze), samochód, który uległ wypadkowi miał miesiąc przed wypadkiem wykonany przegląd w ASO - PZU odmawia wypłacenia pieniędzy za wykonany przegląd w ASO nowego samochodu kupionego po wypadku, nie chcą wypłacić pieniędzy za przejazd do miejsca gdzie kupiłem samochód 350 km w sumie zbiera się suma która powoduje znaczne problemy finansowe mojej rodziny. Generalnie nie miła obsługa, poszkodowany czuje się jak niechciana osoba, narzucająca się, czułem się jak oszust próbujący wyłudzić pieniądze od PZU - jeden z kierowników krakowskiego Centrum Likwidacji Szkód stwierdził podczas jednej z rozmów, że marnuje jego cenny czas - próbowałem tylko zaproponować ugodę zanim sprawę skieruje do sądu. Bałagan: - podczas prośby o zwrot ubezpieczenia AC rozbitego samochodu - PZU twierdzi że nie posiadamy polisy - okazało się po dwóch dniach że pracownik PZU przez pomyłkę polisę skasował. - zwracając pozostałą część ubezpieczenia AC - oddali kwotę ale w piśmie podają numer rejestracyjny jakiegoś innego samochodu z innego województwa (skąd mam wiedzieć że dobrze naliczyli zwrot). - często przytrafia się że dzwoniąc pracownik PZU jest nerwowy, niemiły, zirytowany. Całe życie starałem się być uczciwy i mam alergie na oszustwa, dziwi mnie to, że nieuczciwi ludzie łatwiej uzyskują odszkodowanie z PZU za tzw. np. dzwony. Uczciwemu człowiekowi PZU rzuca kłody pod nogi. Zdecydowanie odradzam tego ubezpieczyciela. Jeżeli komukolwiek przytrafi się szkoda proszę zastanówcie się dwa razu zanim zgodzicie się na to co PZU zaproponuje.