Opinia użytkownika: zarejestrowany-uzytkownik
Dotycząca firmy: PZU
Treść opinii: W styczniu 2009 kontynuowałem obowiązkowe ubezpieczenie samochodu OC, w związku z tym skorzystałem z Infolinii 0-801-102-102 Powszechnego Zakładu Ubezpieczeń. Konsultant PZU przedstawił mi kilka opcji ubezpieczenia, wybrałem pakiet OC+NNW+Assistance i wyraziłem zgodę na jego zakup. W czasie rozmowy telefonicznej przedstawiciel PZU założył mi indywidualne konto internetowe na stronie www.pzuonline.pl oraz podał identyfikator i hasło dostępu do konta. Opłaciłem polisę przelewem internetowym i w ciągu siedmiu dni otrzymałem za pośrednictwem poczty wykupiona polisę, która była wystawiona przez Agencję z Warszawy. Po około dwóch miesiącach otrzymałem pismo z Wydziału Windykacji PZU oddział w Poznaniu z informacją, że nie opłaciłem polisy OC. Do listu załączony był wypełniony przekaz pocztowy oraz wezwanie do natychmiastowego uregulowania należności. Zadzwoniłem na infolinię PZU i przedstawiłem całą sytuację konsultantowi. Przedstawiciel potwierdził opłacenie mojej polisy oraz poinformował, że mam traktować pismo jako nieaktualne. Po kilku miesiącach otrzymałem kolejne wezwanie do zapłaty z Wydziału Windykacji z Poznania i kolejny raz wyjaśniałem całą sprawę za pośrednictwem Infolinii. W ciągu dwóch tygodni od drugiego wezwania otrzymałem z Inspektoratu PZU w Grudziądzu pismo wyjaśniające, w którym informowano mnie że całe zamieszanie wynikało z błędnych zapisów w systemie informatycznym oraz przepraszano za wszystkie niedogodności. Po doświadczeniach z PZU postanowiłem zrezygnować z dalszego ubezpieczania samochodu w tym zakładzie, dlatego na początku stycznia 2010 roku złożyłem w Inspektoracie w Grudziądzu wypowiedzenie umowy. Osoba przyjmująca wypowiedzenie sprawdziła w systemie informatycznym numer podanej polisy i stwierdziła, że w systemie nie figuruje moja polisa. Dopiero po okazaniu polisy przyjęto moje wypowiedzenie umowy. Cztery dni po wypowiedzeniu umowy zadzwonił do mnie z zastrzeżonego numeru przedstawiciel PZU z ofertą przedłużenia ubezpieczenia OC. Stwierdzam że system informatyczny funkcjonujący w PZU zamiast usprawniać pracę działa odwrotnie i naraża klientów na wiele niedogodności.