Opinia użytkownika: Greg101
Dotycząca firmy: PZU
Treść opinii: 10 miesięcy trwała likwidacja szkody mieszkaniowej, spowodowanej przez firmę TOP 2001, modernizującą instalację gazową na zlecenie Administracji Osiedla Stegny. Prace wykonywane w naszym mieszkaniu prowadzone były w grudniu 2008. Mieszkanie zostało w sposób dotkliwy zdewastowane, trzy pomieszczenia t.j. kuchnia w.c i łazienka wyglądały jak po przejściu huraganu, zniszczona była tapeta, naruszone tynki, tzw. gładż gipsowa i mocno zabrudzone ściany. Firma dokonująca modernizację, ubezpieczona w PZU usiłowała nieudolnie usunąć usterki, dlatego też wystąpiłem do ubezpieczyciela celem uzyskania środków na remont. Pierwsza ocena została oszacowana na kwotę 170,35 PLN, nie odpowiada za taką kwotę PZU, podobno zgodnie z Ogólnymi Warunkami Ubezpieczeń. Żaden z usługowców budowlanych nie chciał podjąć się małego remont za tak niewielką kwotę. Po wielokrotnych interwencjach osobistych i zaangażowaniu Biura Rzecznika Ubezpieczonych, przysłano drugiego eksperta do podwyższenia kwoty odszkodowania. Ustalono wartość odpowiedzialności PZU na 475,79 PLN i już po wielu miesiącach Pani M. S. oznajmiła, że zatwierdzono wypłatę. W sierpniu 2009 z powodu urlopu Pani M. S. nadal wypłaty nie było na koncie. Mobilizacją do natychmiastowej wypłaty w PZU było ponowne moje wystąpienie do Rzecznika Ubezpieczonych, pozew do Sądu Rejonowego czekał do wysłania. Bardzo pokrętne uzasadnienia, dotyczące opóżnienia wypłaty zawierały m. innymi uwagi o braku oryginału polisy ubezpieczeniowej firmy - sprawcy szkody mieszkaniowej, kilkakrotne korespondencje wysyłane do Radomia, podobno do Centralnego rejestru szkód. Ponadto informowano nas o tzw. franszyzie, nie dotyczyło to likwidacji szkody indywidualnej. Raczej tylko umowy między PZU i Agentem ubezpoieczającym sprawcę, firmę TOP 2001.Należy przestrzegać wszystkich klientów PZU przed likwidowaniem szkód w tym Oddziale w Warszawie.