Opinia użytkownika: zarejestrowany-uzytkownik
Dotycząca firmy: Kaufland
Treść opinii: Bardzo często dokonuję zakupów w wyżej wymienionym sklepie, głównie ze względu na umiejscowienie, ale również ze względu na przystępne ceny. Ponadto, logistyczne rozłożenie półek z towarami sprawia, że zakupy robi się tam dosyć sprawnie i szybko. Przestrzeń jest pozostawiona tam, gdzie być powinna, co powoduje łatwe przemieszczanie się pośród innych kupujących. To, co zauważyłam, albo czego nigdy nie potrafię zauważyć, to brak poruszających się między klientami pracowników z paletami, uzupełniających brakujące towary. Bo tych, tak w zasadzie nigdy nie brakuje. Ilekroć tam jestem, półki są zawsze pełne. Cyklicznie, w miejscach najbardziej chodliwych, od czasu do czasu, pojawia się właściwa osoba, która uzupełnia luki. Ale najwyraźniej, proceder zapełniania półek produktami, dokonywany jest w porach najmniejszego ruchu. To, co jest dużym utrudnieniem, to brak podręcznych koszyków na mniejsze zakupy. Za każdym razem trzeba wjeżdżać dużym wózkiem, który zajmuje wiele miejsca i bądź, co bądź-czasu. Dlatego, idąc po parę rzeczy, ratuję się reklamówkami z działu warzywnego, które są mało wytrzymałe i nieporęczne. Zauważyłam też, że wiele klientów przynosi z sobą koszyki lub mocniejsze siatki na zakupy. Niestety, wygląda to bardzo nieestetycznie… W Kauflandzie panuje bardzo dogodna zasada. Klient do kasy nie może czekać dłużej niż 6 minut. Są w tym celu powieszone tablice, na których wyświetla się orientacyjny czas oczekiwania na swoją kolej. Pojawiają się również informacje, że jeśli w kolejce czekało się dłużej, niż zakładany czas, należy się odpowiedni procent rabatu za dokonane zakupy. Ten fakt budzi jednak pewne wątpliwości i domniemania. W jaki sposób udowodnić dłuższy, niż zakładany czas oczekiwania? I czy, aby kasjerka przez to, nie poniesie żadnych konsekwencji? Ja będę miała rabat, a ta pani może po premii..To trochę takie przerzucanie odpowiedzialności – myślę, że niepotrzebne. Kiedy słyszę taką informację, zastanawiam się, czy to nie jest zbyt zaborcza walka o klienta? Szybkość jest ważna, natomiast wyobrażam sobie, że tą poprzeczkę muszą przeskoczyć kasjerki, a co jeśli tego nie zrobią? Dlatego owa informacja, zawsze mi się będzie źle kojarzyć-nie ukrywając, z mobbingiem… Wiele instytucji, nie zdaje sobie sprawy, że mając na uwadze właściwą jakość obsługi klienta, można popaść w pewne skrajności. Przede wszystkim, myśląc tylko o kliencie, łatwo idzie zapomnieć o swoich pracownikach. Dbając o zadowolenie konsumenta, może się zdarzyć, że zostaną poruszone bodźce, które wywołują raczej negatywne skojarzenia. Wszak sami na co dzień, jesteśmy pracownikami … Jeśli chodzi o obsługę, parę razy przytrafiły się sytuacje, których być nie powinno. Przede wszystkim bywało, że personel prowadził zbyt kwieciste rozmowy, podczas których, opóźniał obsługę Klientów czekających po sery lub wędliny. Dzisiaj natomiast, miał miejsce incydent, w świetle którego bardzo nisko oceniłam osobę, która prawdopodobnie była odpowiedzialna za dział kasowy. Otóż, pakując swój towar do udostępnionych jednorazówek, w momencie finalizacji transakcji, podeszła do naszego stanowiska Pani i bardzo ostro strofując kasjerkę, nakazała jej schować połowę wystawionych reklamówek. Jak podkreśliła, „pudło z jednorazówkami, które wcześniej otrzymała, musi wystarczyć do końca tygodnia”. Zapadła pewna konsternacja. Byłam osobą, która chciała swój towar zapakować, a kasjerka dostała wyraźne polecenie, aby jednorazówki schować. Zachowanie niedopuszczalne. Poczułam się w połowie jak złodziej, a kasjerka, groźnie brzmiącą uwagą, została publicznie upokorzona. Ponadto, nie muszę wiedzieć o tym, że firma, która z jednej strony wręcza „rabaty” , z drugiej oszczędza, uniemożliwiając zapakowanie klientom towaru. Uważam, że ekologia nie ma tutaj wiele do rzeczy… Powstaje bardzo sprzeczny wizerunek... Wyżej opisana sytuacja sprawia również, że mam wyraźne podstawy twierdzić, że market nie dba w odpowiedni sposób o swój personel. A przecież dobra jakość obsługi, zaczyna się wówczas, gdy pracownik ma pozytywne nastawienie do wykonywanej pracy..Groźby i krzyki powodują u nich frustrację, a ta niejednokrotnie przenoszona jest potem na klientów… Mało firm pamięta, o tym, że budowa pożądanego wizerunku zaczyna się od wewnątrz firmy..Jak może dobrze funkcjonować organizm, który psuje się od środka…?