Opinia użytkownika: Ragazza
Dotycząca firmy: RTV EURO AGD
Treść opinii: Do sklepu RTV EURO AGD wybrałam się w celu kupna laptopa. Już wcześniej rozglądałam się za tego typu sprzętem w innych sklepach oraz oglądałam różnego rodzaju gazetki reklamowe. Właściwie byłam zdecydowana na jeden z modeli, jednakże nie znam się dobrze na tego typu sprzęcie i liczyłam na pomoc, rozwianie wątpliwości od strony sprzedawcy. Po wejściu do sklepu od razu zobaczyłam wystawione laptopy (te które były m.in. w gazetce reklamowej), także ten którym byłam zainteresowana. Przeczytałam opisy, oglądnęłam dwa dokładnie oraz udałam się w głąb sklepu w celu znalezienia jeszcze innego sprzętu. Dość szybko znalazłam inne laptopy, gdyż układ sklepu był intuicyjny, a produkty dobrze wyeksponowane. Spodobał mi się jeszcze jeden laptop i zupełnie nie wiedziałam, który wybrać. Pomimo, że dość długo ogladałam produkty (ponad 5 min.) i wrociłam jeszcze na początek sklepu, aby ponownie obejrzeć drugiego laptopa, który mi się podobał, nikt z obsługi nie zainteresował się mną. Postanowiłam sama poprosić o pomoc. Sprzedawców znalazłam w sąsiadującym dziale z telewizorami. Było ich trzech. Przywitałam się i spytałam, czy ktoś może mi pomóc przy wyborze komputera. Jeden z panów powiedział, że zaraz ktoś do mnie podejdzie. Stanęłam przy laptopach i zaraz podszedł jeden z widzianych wcześniej sprzedawców. Wyjaśniłam co chcę kupić. W związku z tym, że sprzedawca wykazywał małe zainteresowanie moją chęcią kupna (nie zadawał żadnych pytań dodatkowych, nic sam nie polecił), powiedziałam, które dwa laptopy mi się podobają najbardziej i poprosiłam, żeby je porównał i powiedział, który według niego jest lepszy. Wtedy sprzedawca jakby trochę się ożywił, powiedział o podstawowych parametrach (które były wypisane na fiszkach umieszczonych przy sprzęcie), jednakże nie powiedział nic, co rozwiałoby moje wątpliwości. Mimo, że starał odpowiadać się na wszystkie moje pytania i był kulturalny, miły nie poczułam, że zależy mu na sprzedaży czegokolwiek. Podziękowałam i z trochę większą wiedzą, jednak nadal nieprzekonana do konkretnego zakupu, musiałam sama sobie jakoś poradzić. Pochodziłam jeszcze trochę po sklepie. Spytałam w kasie o systemy ratalne i wyszłam ze sklepu kierując się do innych dwóch punktów w pobliżu oferujących sprzęt komputerowy. Gdyż tam nie znalazłam nic co by mnie zainteresowało zmuszona byłam wrócić do RTV EURO AGD. Tym razem zadzwoniłam do znajomego, który pomógł mi dokonać wyboru. Zdecydowana na konkretny model znów musiałam szukać sprzedawcy. Udało mi się spotkać niedaleko sprzedawcę, który robił porządki. Powiedział, żebym podeszła do komputera, gdzie za moment się pojawił i wprowadził zamówienie. Dał mi wydruk zamówienia i zaprosił do kasy. Tam spotkałam się z bardzo miłą obsługą, gdyż kobieta zajmująca się ratami poznała mnie (wcześniej pytałam ją o to jakimi możliwościami dysponuje sklep) i bardzo miło mnie obsłużyła. Pomimo, iż kredyt na dowód nie przeszedł, czułam się obsłużona dobrze i profesjonalnie. Postanowiłam przyjść później z potrzebnymi dokumentami. W takiej sytuacji pani doradziła, aby zgłosić się do sprzedawcy i zarezerwować sprzęt do następnego dnia. Co uczyniłam, znajdując tym razem sprzedawcę przy komputerze do wprowadzania zamówień. Następnie opuściłam sklep. Niestety podczas mojej wizyty w sklepie nie czułam zainteresowania personelu klientem. I to na dodatek klientem, który chce coś już kupić, a nie dopiero ogląda. Do zakupu przekonała mnie dobra oferta sklepu, ciekawa promocja, dobre wyeksponowanie produktów oraz ich szczegółowy i czytelny opis. Z profesjonalną obsługą spotkałam się dopiero przy kasie w punkcie obsługi ratalnej. Ciężko mi jest powiedzieć czy wrócę do tego sklepu jeśli coś będę miała zamiar kupić. Niestety obsługa ze strony sprzedawców według mnie jest nieprofesjonalana, przez co sklep bardzo traci na ocenie. Szczególnie w momencie niezdecydowania klienta, brak pomocy przy dokonaniu wyboru jest bardzo istotny i przy drogim sprzęcie może decydować o tym, że klient postanowi skorzystać z usług sklepu w którym pracują sprzedawcy zainteresowani klientem.