Zgłoś nadużycie

Opinia użytkownika: Krzysztof_505

Dotycząca firmy: Saturn

Treść opinii: Salon Saturn mieści się w oddanej niedawno do użytku Galerii Pestka. Stąd śmiało można powiedzieć, że nowoczwesnością i standardem nie odbiega od salonów europejskich tego typu. Zajmuje ogromną powierzchnię. Na pewno jest to kilka tysięcy metrów kwadratowych. Asortyment wystawionego do sprzedaży towaru może przyprawić o zawrót głowy. Przy wejściu znajduje się czytelny plan sytuacyjny, dzięki czemu od razu można skierować się do interesującego klienta działu. Zamierzamy kupić lodówkę, więc od razu kierujemy się do odpowiedniej części salonu. Tutaj czeka na nas kilkadziesiąt modeli - od małych za kilkaset złotych po ogromne szafy chłodnicze za kilka tysięcy. Nas interesuje większa lodówka o wysokości około 1,90 m, przy czym jej cena nie ma przekroczyć 1.300 zł, bo taką kwotą dysponujemy. Przy wybieraniu klient ma pełną swobodę - może dowolnie długo oglądać, otwierać, zaglądać do środka, wyjmować półki. Nikt nie patrzy nam na ręce ani nie pogania. Wreszcie decydujemy się na model firmy Indesit. Jest to ostatni, przeceniony nieco egzemplarz, ponieważ ma lekko otarty lakier z drzwi. Niestety dość długo trwa zanim udaje się znaleźć kogoś z obsługi, kompetentnego w kwestii lodówek. Wśród personelu panuje bowiem wąska specjalizacja i szczegółowych informacji może udzielić jedynie pracownik danego działu. Zresztą jest to oczywiste przy tak ogromnym asortymencie towaru. Młody człowiek, ubrany w schludny służbowy uniform potrafi odpowiedzieć na niemal każde pytanie. Jest kompetentny, grzeczny i uprzejmy, umiejętnie zachęca do zakupu towaru, chwali dokonany wybór. Chyba przeszedł kurs z psychologii. Przy finalizacji transakcji wynika jeden mały szkopuł - chcemy kupić lodówkę łącznie z transportem, ale wówczas zabraknie nam trzydzieści złotych. Sprzedawca stwierdza, że nie jest to problem - znika gdzieś na 10 minut po czym wraca i oświadcza, że załatwił nam rabat na taką właśnie kwotę. Ogromne brawa za elastyczność działania i poważne podejście do klienta! Szybko wystawia fakturę, regulujemy należność w kasie i mile zaskoczeni opuszczamy salon. Niestety są też dwa minusy. Mianowicie pracownicy dostarczający towar do domu pozostawiają go w pierwszym pomieszczeniu po przekroczeniu drzwi wejściowych. Wydaje się, że tak duża firma, której zależy na masowym kliencie powinna świadczyć usługę w postaci ustawienia towaru w docelowym miejscu w domu czy mieszkaniu, nawet za dodatkową opłatą. Duża lodówka jest bowiem ciężka i domownikom może być trudno ją przemieścić własnymi siłami. W naszym przypadku doszło na przykład do rozdarcia wykładziny w kuchni, bo nieumiejętnie ją przesuwaliśmy. Po drugie - firma ogromne pieniądze przeznacza na reklamę, co widać chociażby po ilości spotów emitowanych w programach telewizyjnych. Z pewnością nie pozostaje to bez wpływu na cenę oferowanego towaru. W sumie więc klient traci na takiej polityce. Jednakże pomimo tych mankamentów salon godny polecenia. Przedew wszystkim dlatego, że klient i jego potrzeby są tu na pierwszym miejscu.