Opinia użytkownika: zarejestrowany-uzytkownik
Dotycząca firmy: Orange
Treść opinii: Strona internetowa firmy Orange należy do jednej z podstawowych stron, które odwiedzam. Dzięki swojemu kontu internetowemu mogę na bieżąco kontrolować stan moich usług. A przynajmniej tak mogłoby się wydawać. Rzeczywistość nie jest aż tak różowa. Zaraz po zalogowaniu klient zostaje wrzucony na dość dużą stronę internetową, zarzuconą różnego rodzaju zakładkami, linkami, informacjami i reklamami. Osoba pierwszy raz odwiedzająca stronę musi poświęcić kilka dobrych minut, aby rozeznać się w układzie samej strony. Orange.pl to strona posiadająca okropną szatę graficzną. Przy dłuższym pobycie na stronie klient ma jej dość. Linki znajdujące się na stronie działają, ale w większości prowadzą na puste strony, podające te same krótkie informacje, co stronie głównej i zachęcające do kliknięcia kolejnego linku. Klient może w ten sposób odbyć długą podróż i nie dowiedzieć się niczego konkretnego. Ostatecznie i tak ląduje na stronie z regulaminem lub natrafia na komunikat o niemożności zrealizowania przekierowania z powodów technicznych. Można też przejść od działu pomocy technicznej. I tu Orange należy się pochwała. Ta część strony jest zrobiona dobrze. Klient z łatwością odnajdzie interesujące go zagadnienie. Odpowiedzi pozostawiają czasem wiele do życzenia, ale ogólnie pomoc techniczna jest atutem strony. Niestety innych pozytywów jest mało. Można sprawdzić w internecie stan kota, doładować je, znaleźć ofertę specjalną dla siebie lub pomyśleć o zmianie usługi. Co z tego, jeśli na przykład w spisie modeli telefonów klient nie może odnaleźć własnego, mimo, że był zakupiony w salonie Orange. A według informacji na stronie ma to pomóc w znalezieniu oferty dla siebie... Ciekawą opcją jest usługa Multi Box, pozwalająca klientowi wysyłać smsy, mmsy, maile wprost z konta internetowego, nie pobierając przy tym opłat (ale tylko w przypadku ograniczonej ich liczby). Mankamentem jest za to nieustannie psująca się funkcja powiązania kont w ramach portalu Orange oraz współpracującego portalu TP SA. Praktycznie nie funkcjonuje też przekierowanie do nowego programu lojalnościowego Payback, który zastąpił stary Profit. Strona Prane posiada za to wyczerpującą bazę o usługach firmy. Klient z łatwością może zapoznać się z ofertą operatora i wybrać najdogodniejszą dla siebie usługę. Widać, że strona nastawiona jest na zdobywanie nowych klientów a nie na zadowalającą obsługę starych. Stąd bardzo niska ocena portalu.