Opinia użytkownika: Łukasz_258
Dotycząca firmy: Pekao SA
Treść opinii: We wskazanym dniu udałem się do oddziału Pekao SA w Gdyni w celu zaczerpnięcia informacji i rozpoczęcia procedury ubiegania się o kredyt studencki. Od wejścia uderza nas przestronność wnętrza banku. Tylko w głównym holu zmieściło by się kilka kortów tenisowych. Pierwszym krokom postawionym w oddziale towarzyszy nam co prawda atmosfera zagubienia, charakterystyczna dla dużych wnętrz podobnych instytucji i urzędów, w których znaczna jest odległość pomiędzy wejściem a najbliższym punktem obsługi klienta. Mimo wszystko stan taki zasługuje na pozytywne wyróżnienie. Wnętrze jest dobrze oświetlone, gdzieniegdzie pomyślano o dobrze utrzymanej żywej zieleni. Wykonana z kamienia posadzka dodatkowo wpływa na stan powagi panujący w banku. Pośród tak dużej powierzchni, jak wysepka wygląda umiejscowiona pośrodku strefa dla oczekujących klientów wyposażona w krzesła i dwa stoliki. Powyższe cechy wpływają na ogólnie panującą atmosferę zaufania do poważnej, jak się wydaje instytucji. W środku nigdy nie może być duszno, klienci nie wpadają na siebie i nie muszą się obawiać o tajemnicę bankową, co niekiedy ma miejsce w małych siedzibach mniejszych banków komercyjnych, w których ciasne wnętrza skutkują nieznaczną odległością między klientami obsługiwanymi a oczekującymi. Jako klient, który dokonał już wyboru usługi, chcąc poszerzyć swój zakres wiedzy skierowany zostałem do wyspecjalizowanej w danej usłudze komórki, a później do konkretnej osoby. Częstokroć w innych bankach jest tak, że wiele punktów obsługi klienta służy załatwianiu różnych spraw co skutkuje nierzetelnymi informacjami pochodzącymi od pracownika, który nie może być profesjonalistą w każdej dziedzinie, a klienci obsługiwani są na akord. W Pekao SA klient odnosi wrażenie, że od samego początku będzie mieć do czynienia z wysokiej klasy specjalistami w pożądanej dziedzinie, co bezpośrednio wynika z przyjętej w kulturze organizacyjnej banku wysokiej profesjonalizacji wśród pracowników instytucji. Pracownicy banku ubrani są w jednolite, formalne stroje firmowe, co harmonijnie koreluje z wysoką kulturą osobistą i kompetentnym podejściem obsługi do problemów decyzyjnych klienta. Inaczej niż w kilku innych placówkach pozostałych banków, udzielanej przez pracownika Pekao SA, w sposób rzetelny, szczegółowej informacji towarzyszyła prezentacja i dokładne omówienie całej dokumentacji związanej z procedurą wnioskowania o udzielenie kredytu studenckiego. Pomimo szczegółowej i dogłębnej prezentacji usługi, dzięki doskonałemu, jak się wydaje, przygotowaniu merytorycznemu personelu, który nie musi zasięgać rad i informacji z otoczenia, czas obsługi klienta jest krótki, a informacje wydają się pewne i wiarygodne. Biuro doradców odpowiedzialnych za wymienioną usługę bankową jest równie imponująco przestronne. Wprawdzie purytańskie wyposażenie, na które składa się zaledwie kilka krzeseł dwa biurka i kilka regałów sprawia wrażenie panującej wewnątrz pustki, to jednak imponująca rzetelność i wyróżniające wysokie kompetencje personelu zapisują się na długo w pamięci wpływając na ogólną ocenę Pekao SA jako poważnej i przyjaznej instytucji finansowej.