Opinia użytkownika: zarejestrowany-uzytkownik
Dotycząca firmy: Grot
Treść opinii: I. Obserwacja wstępna: Sklep firmowy mieszczący się w wolno stojącym budynku. W budynku tym mieści się wiele innych sklepików w tym tez z innej firmy przetwórstwa mięsnego. Przed wejściem panuje nieład- mnóstwo liści widać ,że nikt tego do początku jesieni nie odgarnął, dużo błota na schodach. Brudne szyby w drzwiach wejściowych. Ponieważ jedna lubię wyroby tej firmy weszłam do sklepu. II Rozpoczęcie wizyty Wchodząc do sklepu nie usłyszałam dzień dobry. Jedyna ekspedienta zajęta była rozmowa przez telefon i paleniem papierosa na granicy zaplecza i sklepu. Sam sklep czysty prawidłowa ekspozycja towaru. W okolicach krajarki do wędlin- duża różowa gumowa rękawica nie pierwszej świeżości, mydelniczka i paczka rajstop. Ogólnie podłoga w sklepie czysta. Ekspedientka w końcu skończyla rozmowę. Zainteresowała się klientami. Poprosiłam o chudą wędlinę dla dziecka. Zaproponowała jedną szynkę. Poprosiłam o trzy plasterki ekspedientka się dziwnie popatrzyła i ironicznie uśmiechnęła. Ale ukroiła. Zapakowała też zgodnie z życzeniem 6 parówek i pokroiła żółty ser. Wszystko od niechcenia rzuciła na „ladę”. Później miał pretensje o banknot jaki jej podałam- 50 zł-chciała żebym poszła gdzieś rozmienić bo nie ma drobnych. Ponieważ ja stwierdziłam ,że to jej sprawa jakie ma pieniądze w kasie była już bardzo zdenerwowana „Niech się pani cieszy ze nie musi pani pracować w tym szmabie”- słowa cytat z wypowiedzi skierowanej do mnie od ekspedientki. Nie łudziłam się ze na koniec usłyszę „Do widzenia” i się nie pomyliłam. III. Analiza Silne strony Słabe strony 1. Smaczne wędliny , zawsze świeże 2. Marka rozpoznawalna na rynku 4. Doświadczenie w działaniu 5. Elegancko urządzone lokale 6. Wiele lokali na terenie Polski 7. Firma jest polska 8. Nieprofesjonalna i niewykwalifikowana obsługa 9. Przystępne ceny 10.Zewnętrze sklepu brudne 11. paląca ekspedientka Szanse Zagrożenia 1. Zatrudnienie miłej i wykwalifikowanej obsługi 2. dbałość o zatrudnianie niepalącej obsługi 3. Zatrudnianie obsługi dbającej o porządek i kulturę IV. Wskazanie rozwiązania dla słabych stron jakości obsługi Najsłabszą stroną tego „ lokalu”jest kiepski poziom obsługi klientów. Należałoby więc po pierwsze raz jeszcze przeszkolić obsługę z zakresu psychologicznego podejścia do klienta. Po drugie należałoby bardziej zmotywować obsługę do dbania o wysoki poziom kultury oraz o świadczone usługi. Być może wystarczające byłyby premie w zależności od poziomu zadowolenia klientów .