Opinia użytkownika: Nemezis
Dotycząca firmy: Ryanair
Treść opinii: 21 września korzystałam z usług linii Ryanair na trasie Dublin-Szczecin. Zacznę od pozytywów: samolot wystartował mniej więcej planowo, na miejsce dotarł nawet kilkanaście minut przed czasem, a obsługa była bardzo uprzejma. Niestety większość informacji podawanych pasażerom podczas lotu okazała się kompletnie niezrozumiała (jeśli jakaś osoba z personelu lub pilot chce zakomunikować coś pasażerom, powinien chociaż mówić wyraźnie). Po drugie, firma powinna postarać się o odrobinę dłuższe instrukcje w innym języku niż angielski. Odniosłam wrażenie, że pracownikom nie zależy m. in. na przypomnieniu wszystkim pasażerom o zakazie używania telefonów komórkowych na pokładzie, gdyż poinformowano o tym wyłącznie po angielsku i łatwo było w ogóle nie zwrócić na tą informację uwagi. Pojawił się chyba tylko jeden komunikat w języku polskim i było to powitanie pasażerów, nie zawierające właściwie żadnych istotnych informacji. Po trzecie, o ile sprzedawanie w czasie lotu biletów na autobusy kursujące z lotniska do centrum miasta można jeszcze zrozumieć (w końcu to całkiem wygodne rozwiązanie dla pasażerów), o tyle zachęcanie do kupna losów na jakąś loterię uważam za drobną przesadę. Pozostaje jeszcze kwestia odprawy online. Najwyraźniej oszczędności poszukuje się w tej firmie wszędzie, gdzie tylko się da, ze szkodą dla klientów. Wszelkie dane jakimi uzupełniamy formularz rezerwując bilet, mogą zostać przeczytane, a nawet zmienione przez osoby trzecie. Wystarczy, żeby znały nasz adres e-mail, datę wylotu i wiedziały dokąd się wybieramy...