Opinia użytkownika: zarejestrowany-uzytkownik
Dotycząca firmy: Tchibo
Treść opinii: Jeden z licznych sklepów sieci Tchibo mający w swojej ofercie podstawowy i standardowy asortyment. Wejście jest bezpośrednio z galerii handlowej. Przednim po prawej i lewej stronie, ustawione są dwa, wykonane z przeźroczystego plastiku stojaki na których leżą resztki katalogów z ofertą tygodniową(Apetyt na Jesień)Koło sklepu przechadza się hostessa ubrana w strój firmowy (niebieska koszula, ciemnogranatowa spódnica i kamizelka , apaszka pod szyją).Trzyma ona w ręku kilka papierowych kubków które nerwowo wkłada jeden w drugi. Kilka razy przechodzę koło niej licząc na nawiązanie rozmowy ale pracownik nie zwraca na mnie uwagi. W takiej sytuacji inicjatywa wychodzi ode mnie. Pytam się czy jest jakaś promocji na sprzedawaną kawę. Z małymi trudnościami udaj mi się dowiedzieć że prezentowany jest nowy ekspres Cafissimo Silver i choć nie ma żadnej zachęty by skorzystać z możliwości jego wypróbowania wchodzę do sklepu by zobaczyć jak on działa. Vis -a- vis otwartego na galerię wejścia w pewnej odległości od niego stoi niewielki stolik z szklanym blatem pod którym jest wysuwana szuflada. Stoją na nim dwa ekspresy Cafissimo. Prezentacja parzenia kawy jest prowadzona na modelu podstawowym. Stoi przy nim pracownica ubrana też w zestaw firmowy. Jest uśmiechnięta i zdecydowanie bardziej komunikatywna od tej pierwszej. Pyta się najpierw jaką kawę preferuję i ustalamy że będzie to czarne espresso . Bierze kapsułkę z porcją kawy z szuflady i mówi że kawę dalej przygotuję sobie sama. Umieszcza tylko w górnej wyjmowanej części wybraną kapsułkę łączy ten element z resztą urządzenia a następnie instruuje mnie abym do oporu opuściła metalową wajchę. Potem proszona zostaję o naciśniecie konkretnego guzika na górze obudowy którego kolor odpowiada kolorowi kapsułki z moją kawą. Chwila moment i już gotowe. Tak jak zapewniał pracownik obsługa, Cafissimo jest bardzo łatwa i nie stwarza problemów. Podobno na tej samej zasadzie działa model stojący obok- Cafissimo Silver, z tą różnicą że jego design jest bardziej wyszukany- ma chromowane elementy, przyciski nie są kolorowe tylko podświetlają się już w momencie parzenia kawy, analogicznie kolor diody jest taki jak nasza porcja umieszczona w zaparzaczu. Dodatkowo przy jego zakupie dostajemy imienny certyfikat co podkreśla luksusowość naszego potencjalnego zakupu. Kawa jest nie za mocna ma słaby aromat a w smaku dominuje nieprzyjemna cierpkość. Ocenę tej wizyty obniża zachowanie pracownika stojącego na zewnątrz przed wejściem. Zamiast zachęcać do wejścia do sklepu wręcz zniechęca. Jest on całkowicie bierny, z posępną miną i wykazuje zero aktywności. Nie ma koncepcji jak ,,zagaić,, rozmowę i sprawia wrażenie iż w ogóle mu na tym nie zależy. Drugi pracownik tak jak napisałam bardzo interesująco prowadzi prezentację, mówi jasno i wyraźnie. Jest bardzo zaangażowany w pracę, chce i potrafi zachęcić klienta do oferowanego produktu. Odpowiada na moje pytania precyzyjnie i bez zbędnego zastanawiania się. Kawa jest w asortymencie pięciu smaków co w zupełności na polski gust wystarczy. Zbliżoną ofertę ma firma Nestle(Nescafe Dolce Gusto) ,która również posiada podobne urządzenie, które do przygotowania kawy wymaga kapsułek z ich logo. Konkurencja ma 8 smaków bardziej wyszukanych. Cena do zaakceptowania, niższa niż Nescafe(urządzenie podstawowe 349 zł, z limitowanej wersji Silver 399 zł, kapsułki nie zależnie od smaku 9,99/10 sztuk),aczkolwiek gdy z jakiś przyczyn kapsułek nam zabraknie jest ono całkowicie bezużyteczne. Jest możliwość zamówienia w sklepie internetowym www.tchibo.pl/